دکتر فاوچی: مصونیت جمعی در آمریکا فایده ندارد، باید پیشگیری کرد

«نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم تا عده زیادی بمیرند و مصونیت جمعی حاصل شود»

دکتر آنتونی فاوچی، دبیر موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی ایالات‌متحده - JIM WATSON / AFP

دکتر آنتونی فاوچی، متخصص بیماری‌های عفونی، طرح کاخ سفید را برای مصونیت جمعی به عنوان ابزاری برای کنترل بیماری عالم‌گیر کرونا در ایالات متحده رد کرد. 

دبیر موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی، روز چهارشنبه گفت وقتی صحبت درباره چنین پیشنهاداتی می‌شود باید اشاره کرد که ایالات متحده «هنوز به آن جا نرسیده است». 

مصونیت جمعی که ظاهرا روشی مورد مناقشه در کنترل بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ است یعنی اقشاری عمده از جمعیت کشور به ویروس مبتلا شوند تا دیگر کل کشور نسبت به بیماری مصونیت یابد. 

این روند به شهادت مطالعات متعددی باعث مرگ میلیون‌ها نفر خواهد شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: «این رویکردی که ما برای مقابله با بیماری به کار بسته‌ایم اساسی نیست.» و از دولت ترامپ خواست به جای آن، در پی جلوگیری از شیوع از طریق قرنطینه و ردیابی تماس با افراد مبتلا باشد. 

دکتر فاوچی گفت: «رویکرد اساسی که ما آن را دقیقا مبین کرده و در کارگروه مقابله با ویروس کرونای کاخ سفید بر اساس آن جلو می‌رویم تا جلوی شیوع این بیماری تا سر حد ممکن گرفته شود.» 

او افزود: «قطعا نمی‌خواهیم منتظر بنشینیم و شاهد باشیم تا افراد زیادی به این بیماری مبتلا شوند که مصونیت جمعی حاصل شود.» 

اما رئیس جمهور ایالات متحده در مصاحبه با شبکه خبری فاکس روز دوشنبه ادعا کرد بیماری عالم‌گیر کرونا پایان خواهد یافت وقتی تعدادی کافی از افراد بدان مبتلا شوند. 

او به شبکه خبری فاکس گفت: «وقتی به تعداد مشخصی از مبتلایان برسیم، تعدادی که از آن به عنوان "جمعی کافی" یاد می‌شود، آن گاه این ویروس از بین خواهد رفت.»

این اظهارات در حالی ابراز شد که واشنگتن پست گزارش کرد دکتر اسکات اتلس، مشاور دیگر دونالد ترامپ، در حال فشار به مقامات کابینه است تا رویکرد مصونیت جمعی را پی بگیرند. 

دکتر اتلس، که به عنوان مشاور بهداشتی در ماه اوت به کاخ سفید راه یافت از قرار معلوم هیچ تخصصی در زمینه بیماری‌های عفونی یا فراگیر ندارد. 

© The Independent

بیشتر از جهان