کره جنوبی مراکز پرورش و تولید گوشت سگ را تعطیل می‌کند

گوشت سگ زمانی طولانی بخشی از غذای سنتی مردم کره جنوبی بوده است

مردم در کره دیگر علاقه‌ای به خوردن گوشت سگ ندارند-Jung Yeon-je / AFP

یک نهاد خیریه هفدهمین مرکز پرورش سگ (برای مصرف خوراکی) را در کره جنوبی تعطیل کرده است، زیرا نظر افکار عمومی در این کشور به طور فزاینده به سوی منع مصرف گوشت سگ پیش می‌رود. 

نهاد خیریه موسوم به «هیومِین سوسایِتی اینترنشنال» (اچ‌اس‌آی) که مقر آن در واشنگتن است، اعلام کرد که یک مرکز پرورشی با حدود ۲۰۰ قلاده سگ را که به قصد ذبح و مصرف گوشت‌شان نگاهداری می‌شدند، تعطیل کرده است.

این سگ‌ها که عمدتا از نژاد کم‌پشم و ماستیف بودند، به مراکز پذیرش رایگان سگ در ایالات متحده منتقل شده‌اند.

آن مرکز پرورش سگ توسط فردی بنام «کیم ایل-هوان» اداره می‌شد که چهل سال در کار تجارت گوشت سگ بوده است. با تعطیل آن مرکز، نهاد خیریه «اچ‌اس‌آی» به او غرامت مالی پرداخته و برای یافتن شغلی دیگر، به او کمک کرده است.

آقای کیم می‌گوید که صنعت فروش گوشت سگ رو به زوال است و تجارت آن در ده سال گذشته مشکل شده بوده است.

او در مورد خرید و فروش گوشت سگ گفت: «فروش گوشت سگ هیچ آینده‌ای ندارد. این صنعت در حال مرگ است و از هم خواهد گسست. پرورش سگ ازنظر عملی سخت است و من سنم بالا می‌رود. می‌خواهم آن را ترک کنم. چهل سال پیش فرق می‌کرد. حالا پرورش سگ به پایان خود رسیده است.»

یک نظرخواهی که به سفارش اچ‌اس‌آی انجام شده است، نیز موید نظر آقای کیم است. ۸۴ درصد کسانی که در آن نظرخواهی شرکت کرده‌اند، می‌گویند گوشت سگ مصرف نکرده‌اند و نمی‌کنند، و ۶۰ درصد دیگر هم از قانونی که تجارت گوشت سگ را ممنوع کند، حمایت می‌کنند. 

این نظرخواهی که توسط «نیلسِن» انجام شده است، حاکی از آن است که در مقایسه با ۳۷ درصد مردم در سال ۲۰۱۷، اکنون ۵۷ درصد شهروندان کره جنوبی معتقدند که مصرف گوشت سگ تصویر بدی از کشور می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نارا کیم، مسئول کارزار اچ‌اس‌آی، در مورد مصرف گوشت سگ در کره جنوبی می‌گوید: «مردم در کره جنوبی به گونه‌ای فزاینده به مسایل مربوط به حمایت از حیوانات و محیط زیست علاقه‌مند می‌شوند. به همین دلیل وقتی ویدیوهای ما را در مورد تعطیل مرکز پرورش سگ و شرایط غیربهداشتی و مصیبت‌بار آن‌ها را در اخبار مشاهده می‌کنند یا درباره عرضه گوشت سگ توسط گروه‌های کره‌ای می‌خوانند، سخت تکان می‌خورند و متاثر می‌شوند.»

«افت اجتناب‌ناپذیر بهای (گوشت سگ) تجار این گوشت را به یافتن فرصت‌های شغلی دیگر ترغیب کرده است، اما ما امیدواریم دولت کره با اتخاذ این گونه سیاست‌ها برای همیشه به صنایع پرورش گوشت سگ پایان دهد.»

قرار است روز جمعه سگ‌هایی که از این مرکز نجات داده شده‌اند، وارد ایالات متحده شوند و در پناهگاه‌های موقت در واشنگتن دی سی و مونترال کانادا اسکان داده شوند. 

به گفته کیتی بلاک، مدیرعامل «اچ سی آی»، سگ‌های کره‌ای پس از چند هفته به امید آن که مردم آن‌ها را بپذیرند، به پناهگاه شرکای این نهاد در مریلند، اوهایو و پنسیلوانیا منتقل خواهند شد.

او می‌افزاید: «‌این هفدهمین مرکز پرورش گوشت سگ است که به کمک اچ سی آی تعطیل می‌شود. این بخشی از کارزاری است که به پرورش‌دهندگان گوشت سگ، دولت کره جنوبی، و مردم این کشور نشان می‌دهد که برای همه ما، از انسان تا حیوان، راه بهتری برای حرکت به جلو وجود دارد؛ راهی که به خاص‌ترین وجهی رشته‌های بستگی میان انسان و حیوان را قدر می‌نهد.»

گوشت سگ زمانی طولانی بخشی از غذای سنتی مردم کره جنوبی بوده است و گمان می‌رود که سالانه حدود یک میلیون سگ به این منظور ذبح می‌شوند. اما محبوبیت مصرف این گوشت در میان نسل جدید به صورت یک تابو در آمده است.

در سال ۲۰۱۸، یک دادگاه در شهر «بوشئون» کشتن سگ را غیرقانونی اعلام کرد. این حکم با استقبال فعالانی رو‌به‌رو شد که می‌گویند آن اقدام می‌تواند راه را برای ممنوعیت سراسری مصرف گوشت سگ هموار کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی