هکرهای ایرانی به اطلاعات برخی از رای‌دهندگان آمریکایی «دسترسی یافتند»

این اقدام منتج به «دسترسی موفق به اطلاعات ثبت‌نام رای‌دهندگان در دست‌کم یک ایالت شده ‌است»

یک هکر ادعا کرده که با دستیابی به سوابق ثبت‌نام رای‌دهندگان می‌تواند موجب خرابکاری شود - NICOLAS ASFOURI / AFP

پس از انتشار گزارشی مبنی بر این که هکرهای ایرانی پشت موجی از ایمیل‌های تهدیدآمیز ارسال شده به هزاران آمریکایی هستند، مقامات آمریکایی عصر جمعه اعلام کردند که این ایمیل‌ها اوایل ماه جاری (اکتبر) ارسال شده و هکرها توانسته‌اند به اطلاعات برخی از رای‌دهندگان آمریکایی‌ دسترسی پیدا کند.

این بیانیه که به طور مشترک از سوی اف‌بی‌آی و اداره امنیت داخلی «آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا» (CISA) صادر شده، تا حدودی صحت ویدئویی را که به عنوان بخشی از یک کارزار اطلاعات غلط توزیع شده بود تأیید می‌کند. این ویدئو هفته گذشته منتشر شد و برای مدت کوتاهی توجهات را به خود جلب کرد.

این کارزار متشکل از هزاران ایمیل تهدیدآمیز بود که به نام یک گروه راست‌گرای طرفدار ترامپ به صورت تصادفی برای رای‌دهندگان آمریکایی فرستاده شد. این ویدئو نشان می‌داد که چگونه یک هکر ادعا می‌کند با دستیابی به سوابق ثبت‌نام رای‌دهندگان می‌تواند موجب خرابکاری شود.

به گزارش رویترز، کارشناسانی که این فیلم را بررسی کردند گفتند که این اقدام، کمی بیش از تلاش برای ترساندن رای‌دهندگان در مورد صحت رقابت انتخاباتی ۱۳ آبان‌ماه آمریکا است. اما این پرسش که آیا هکرها به هر جایی که رفته‌اند دسترسی پیدا کرده‌اند، تا به حال بی‌پاسخ مانده است.

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا و اف‌بی‌آی روز جمعه تایید کردند که این اقدام منتج به «دسترسی موفق به اطلاعات ثبت‌نام رای‌دهندگان در دست‌کم یک ایالت شده‌ است».

نام این ایالت ذکر نشده ‌است، هرچند که در ویدئو اشاره کوتاهی به جزئیات اطلاعات مربوط به رای‌دهندگان آلاسکا شده‌ بود. آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا، اف‌بی‌آی و بخش انتخابات آلاسکا از اظهارنظر و پاسخ به پیام‌هایی که در این خصوص منتشر کردند خودداری کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا و اف‌بی‌آی گفتند هکرهای ایرانی همچنین تعدادی از سایت‌های انتخاباتی ایالت‌های دیگر را برای دستیابی به نقاط ضعف آنها اسکن کرده‌اند. سایبراسکوپ که برای نخستین بار این گزارش را منتشر کرد، اعلام کرده که به طور کلی اطلاعات ۱۰ ایالت اسکن شده ‌است.

مقام‌های آمریکایی درخصوص تهدید دخالت سایبری کشورهای دیگر از جمله روسیه و ایران و چین در انتخابات پیش ‌رو در سطح بالای هشدار قرار گرفته‌اند.

اواخر روز جمعه رویترز گزارش کرد که هکرهای روس امسال به شعبه‌های حزب دموکرات در دو ایالت کالیفرنیا و ایندیانا حمله کرده‌اند.

بیشتر از