مدیرعامل آمازون به دنبال خریدن سی‌ان‌ان است

سی‌‌ان‌‌ان یکی از دارایی‌هایی است که احتمال دارد  شرکت ای‌‌تی‌‌اند‌تی در پی فروش آن باشد

جف بیزوس موسس و مدیرعامل شرکت آمازون ـSajjad HUSSAIN / AFP

به ادعای بانکدارانی که با فاکس‌‌نیوز مصاحبه کرده‌اند و هویت‌شان اعلام نشده است جف بیزوس مدیرعامل شرکت آمازون و ثروت‌مندترین مرد جهان در نظر دارد شبکه خبری سی‌‌ان‌‌ان را خریداری کند.

اما یکی از نزدیکان آقای بیزوس به این خبرگزاری گفت: «هیچ صحبتی در این باره انجام نشده است».

سی‌‌ان‌‌ان یکی از دارایی‌هایی است که احتمال دارد  شرکت ای‌‌تی‌‌اند‌تی در پی فروش آن باشد زیرا پس از خرید ۸۵ میلیارد دلاری تایم وارنر در سال ۲۰۱۶ با میلیاردها دلار بدهی مواجه شد.

ریچ گرینفیلد کارشناس تحلیل فناوری در شرکت تحقیقاتی مستقل «شرکای لایت‌شد» در مصاحبه با فاکس بیزینس گفت سر گرفتن چنین معامله‌‌ای چندان تعجبی ندارد.

آقای گرینفیلد گفت به هیچ وجه جای تعجب ندارد که این شرکت دوست نداشته باشد حضور چندانی در بخش‌های خبری داشته باشد اما چندان تعجب نمی‌‌کنم که سی‌‌ان‌‌ان تنها دارایی فروشی در میان دارایی‌‌های گروه ترنر باشد چون نسبت به بقیه دارایی‌‌های این مؤسسه بستر دیجیتالی بسیار قوی‌تری دارد.

وی همچنین خبر خرید این غول خبری توسط آقای بیزوس را سر زبان‌ها انداخت. آقای گرینفیلد غیر از آقای بیزوس از وایاکام متعلق به سی‌‌بی‌‌سی نیوز و کام ‌کست متعلق به ان‌‌بی‌‌سی نیوز نیز به عنوان خریداران احتمالی این شبکه نام برد.

او گفت فروش سی‌ان‌‌ان در صورتی منطقی‌‌ترین راه می‌بود که در چارچوب فروش بزرگتر تمامی نهادهای ترنر برودکستینگ متعلق به ای‌تی‌‌اند‌تی شامل تی‌‌ان‌‌تی، تی‌‌بی‌‌اس، تروتی ‌وی، کارتون نتورک و ترنر کلاسیک موویز باشد.

سی‌‌ان‌ان با آن که به لحاظ رتبه‌‌بندی از رقبای اصلی‌اش یعنی فاکس‌‌نیوز و ام‌‌اس‌‌ان‌‌بی‌‌سی عقب است همچنان سودآور است و برای خریداران علاقه‌مند جذابیت دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگر آقای بیزوس به خرید سی‌‌ان‌‌ان اقدام کند در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده پیروز شود این معامله را تحت تحقیق و تفحص قرار می‌دهد و با آن مقابله می‌کند.

آقای ترامپ از سی‌‌ان‌‌ان و رییس کنونی آن جف زوکر و همچنین از واشنگتن‌پست که متعلق به جف بیزوس است آشکارا انتقاد کرده است.

سناتور جمهوری‌‌خواه جاش هاولی عضو کارگروه فرعی مقابله با انحصار، خط‌‌مشی رقابت و حقوق مصرف‌کننده در کارگروه قضایی مجلس سنا اخبار این خرید احتمالی را در توییتر بازنشر کرد و به صراحت با خرید سی‌ان‌ان توسط آقای بیزوس مخالفت کرد.

او در صفحه توییتر خود نوشت: پاسخ من به این معامله یک کلمه است: خیر

جو بایدن نامزد دمکرات‌ها  در انتخابات ریاست جمهوری خیلی کم‌تر با آقای بیزوس و کلیت شرکت‌های رسانه‌ای مخالف است اما مشخص نیست در دولت بایدن با چنین معامله‌ای برخورد خوبی داشته باشند.

© The Independent

بیشتر از جهان