حذف خودکار پست‌های مروج خشونت و زورگویی از اینستاگرام

به کاربرانی که مکررا پیام‌های توهین‌آمیز می‌نویسند هشدار داده می‌شود

LIONEL BONAVENTURE / AFP

اینستاگرام در راستای تلاش خود برای جلوگیری از زورگویی و خشونت، برخی از نظرات (کامنت‌ها) را به صورت خودکار پنهان می‌کند. 

این برنامک نظرات خاص و مشابه انواع پیام‌هایی را که در گذشته گزارش شده‌اند، از دید عموم  حذف خواهد کرد. 

کاربران با انتخاب گزینه خاصی که درخواست دیدن نظرات را می‌دهد، می‌توانند بقیه این نظرات را مشاهده کنند. اما در غیر این صورت این پیام‌ها به صورت پیش‌فرض پنهان می‌شوند و می‌کوشد تا کاربران را از ارسال آن‌ها در ابتدای امر منصرف کند. 

اینستاگرام همچنین استفاده از «علائم هشدار» خود را افزایش می‌دهد، این علائم می‌کوشند به کاربران زمانی که به طور مکرر در حال ارسال پیام‌های بالقوه توهین‌آمیزند، اخطار دهند و آن‌ها را از انجام این کار منصرف کنند. 

این به‌روزرسانی در راستای بخشی از تلاش‌های مداوم این شرکت برای مبارزه با زورگویی و خشونت در این شبکه اجتماعی و در طول ماه ملی پیشگیری از زورگویی و خشونت عرضه شد. همچنین این به‌روزرسانی هم‌زمان با جشن تولد ده سالگی این برنامک و در کنار شماری از به‌روزرسانی‌های دیگر آن ارائه شد. 

این مشخصه جدیدٍ پنهان کردن خودکار نظرات، متفاوت از مواردی است که دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام را نقض می‌کند، این دستورالعمل‌ها، همه موارد ناشی از تخلف در حق انتشار، اطلاعات غلط و سخنان نفرت‌پراکن را ممنوع می‌کند. نظراتی که پنهان می‌شوند ممکن است لزوما ناقض این موارد نباشند اما احتمالا به صورت بالقوه توهین‌آمیز و یا منفی‌اند. 

شرکت اینستاگرام می‌گوید به مردم امکان می‌دهد تا در راستای تحقیقی که در شروع آزمایش این مشخصه انجام می‌شود، این نظرات پنهان را مشاهده کنند. این شرکت با انتشار پستی این به‌روزرسانی را اعلام کرد و اظهار داشت: «با توجه به تحقیقات می‌دانیم که مردم نمی‌خواهند نظرات منفی را ببینند، در ضمن که درباره نظراتی که پنهان می‌شوند خواستار شفافیت بیشتری هستند.» 

اخطار تغییر نظر که به ارسال‌کنندگان پیام نشان داده می‌شود (نه به همه افراد نظیر نظراتی که پنهان می‌شوند) در حال حاضر شامل یک هشدار است که در آن از افراد تقاضا می‌شود تا «یک لحظه عقب بنشینند و در مورد سخنان خود و نتایج احتمالی آن در صورت ادامه فکر کنند». 

این شرکت می‌گوید: «اینستاگرام به تازگی آزمایش این قابلیت به زبان‌های انتخابی را آغاز کرده است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تغییرات جدید در پی معرفی هشدارها در ارسال نظرات و یا توضیحات ارائه می‌شود و هدف آن این است که مردم را بابت توهین‌آمیز بودن آن چه که ارسال می‌کنند آگاه کند. 

دقیقا یک سال پیش اینستاگرام گزینه‌ای به نام «محدودیت» را ایجاد کرد که به افراد امکان می‌داد تا نظرات افراد خاصی را که احتمالا متوسل به زورگویی و خشونت علیه آن‌ها شده‌اند،  پنهان کنند. اینستاگرام گفت که از آن به بعد «اکثر تعاملات منفی (کاربران) که از طرف عاملان زور و خشونت دریافت می‌شد، پنهان شده است.» 

این شرکت همچنین اظهار داشت که قابلیت حذف کامل نظرات و یا محدود و مسدود کردن چندین حساب کاربری به طور هم‌زمان، که در ماه‌های اخیر عرضه شده است، موفقیت‌آمیز بوده است. اینستاگرام همچنین به قابلیت پین کردن (پیوست کردن) نظرات اشاره کرد که اخیرا به این برنامک افزوده شده است تا کاربران از این طریق پاسخ‌های مثبت را برجسته‌تر کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان