دختر نسرین ستوده به دادگاه فراخوانده شد

حکومت ایران فشارها را بر روی فعالان حقوق بشر افزایش داده است

مهراوه خندانُ فرزند نسرین ستوده و رضا خندان دو فعال حقوق بشر در راستای فشار بر خانوادهُ به دادگاه فرا خوانده شد- عکس از شبکه اجتماعی

رضا خندان، پدر مهراوه و همسر نسرین ستوده، در توییتی نوشت که دختر بیست ساله آنها، در ادامه فشار بر نسرین ستوده و خانواده وی، به دادگاه فراخوانده شد.

رضا خندان در این توییت می‌نویسد: «بر اساس ابلاغیه قضایی، مهراوه باید روز دوشنبه ۵ آبان در شعبه ١١٧٥ مجتمع قضایی قدس حاضر شود.»

پیشتر نیروهای امنیتی روز ۲۷ مردادماه سال‌ جاری،‌ مهراوه خندان را اندکی پس از ملاقات با مادرش با یورش به خانه‌اش، دستگیر و به دادسرای اوین منتقل کرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آن زمان خانم نسرین ستوده در اعتراض به شرایط بد زندان خصوصاً در دوران کرونا در اعتصاب غذا به سر می‌برد. او یکی از زندانیانی است که بر اصلاح‌ناپذیری حکومت جمهوری اسلامی تأکید دارد و خواستار گذار مسالمت‌آمیز از این حکومت به یک نظام سکولار و پارلمانی شده است.

محمد مقیمی یکی از وکلای خانم ستوده اعلام کرد که موکلش در مجموع به ۳۸ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

اتهامات نسرین ستوده «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «عضویت  در کانون مدافعان حقوق بشر»، «تلاش برای حذف اعدام وعضویت در شورای ملی صلح»، «تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن و ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» است که البته از این مدت ۱۲ سال آن قابل اجرا است.

خانم ستوده جوایز متعددی را از نهادهای حامی حقوق بشر و آزادی بیان دریافت کرده و مادر دو فرزند با نام‌های نیما و مهراوه است.

بیشتر از