وقوع زلزله نسبتا شدید در مرز استان‌های همدان و قزوین

شدت این زمین‌لرزه ۵.۴ درجه گزارش شده است

این زمین‌لرزه در ۱۰۷ کیلومتری همدان و ۱۱۴ کیلومتری قزوین به وقوع پیوسته است- عکس از سازمان زمین‌شناسی آمریکا

گزارش‌ها حاکی از آن است که عصر امروز، شنبه سوم آبان ماه، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ درجه در حوالی مرز دو استان همدان و قزوین به وقوع پیوسته است. 

خبرگزاری ایسنا نوشته است که محل وقوع این زلزله مرز استا‌ن‌های قزوين و همدان و در حوالی «آوج» بوده است. این زلزله در ساعت سه و چهار دقیقه بعدازظهر اتفاق افتاده است و «عمق» آن نیز ۱۰ کیلومتر بوده است. 

این زمین‌لرزه در ۱۰۷ کیلومتری همدان و ۱۱۴ کیلومتری قزوین به وقوع پیوسته است. و نزدیک‌ترین شهرها به محل وقوع زلزله شهرهای « آوج» و «آبگرم» در استان قزوين و هم‌چنین شهر «دمق» در استان همدان گزارش شده است. 

سخنگوی سازمان اورژانس ایران با اشاره به آماده‌باش نیروهای امدادی در شهر قزوین  گفته است که  «بیمارستان‌های رزن و تاکستان و پایگاه‌های اورژانس در مسیر شهرها در آماده باش هستند».

به گفته مجتبی خالدی اجازه  استفاده از بالگرد اورژانس قزوین برای ارزیابی منطقه صادر شده است.

در همین‌حال گزارش شده است که این زلزله در بخش‌هایی از غرب تهران هم احساس شده است. علی بیت‌اللهی، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایران، در همین رابطه به خبرگزاری ایلنا گفته است که «لرزش حس شده در تهران تحت تاثیر همان زلزله ۵.۴ در محدوده «آوج» بوده است و ارتباطی با گسل‌های تهران ندارد».

به گفته علی بیت‌اللهی، کانون زلزله امروز حدود ۱۷۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد.

هنوز از میزان خسارات مالی و یا جانی این زلزله اطلاعاتی منتشر نشده است. 

در سال‌های اخیر، وقوع زلزله در استان همجوار همدان یعنی کرمانشاه خسارات شدیدی به جای گذاشت و بحران‌های بسیاری برای مردم آن منطقه به وجود آورد. 

بیشتر از