توله سگی سبز رنگ به نام «پسته» در ایتالیا به دنیا آمد

رنگ تکان دهنده پسته با گذشت زمان محو می‌شود

پسته، توله سگی که با خز سبز متولد شده است-  Cristian Mallocci/Handout via REUTERS 

سال ۲۰۲۰ اتفاق غیرمنتظره دیگری را برای یک دامدار در ایتالیا به ارمغان آورد که شاهد تولد توله سگی به رنگ سبز روشن از یکی از هشت سگ خود بود.

کریستیان مالوچی، دامداری که در جزیره ساردینیا در دریای مدیترانه زندگی می‌کند، مات و مبهوت رنگ سبز پشم توله‌سگ جدید شد که یکی از پنج توله به دنیا آمده از اسپلاچیا، یکی از سگ‌های او است. رنگ پشم تمام توله‌های دیگر سفید است به رنگ مادرشان که او خود سگی با نژاد ترکیبی است.

این دامدار اسم توله سگ جدید را «پسته» گذاشته است تا رنگ نامعمول آن را منعکس کند و به رویترز گفت بنا دارد این توله را بزرگ کند تا به همراه مادرش در مزرعه‌ای که او و برادر همسرش، جیانانگلو لیپری مالکیت و اداره آن را بر عهده دارند، از گوسفندان مراقبت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اتفاقی نادر است که سگی با پشم سبز رنگ متولد شود، ولی به اعتقاد کارشناسان وقتی رخ می‌دهد که رنگ روشن پشم سگ از «مامیزه» در رحم مادر رنگ گرفته باشد. مامیزه اولین نوع مدفوعی است که توسط جنین حیوانات تولید می‌شود. این امر همچنین می‌تواند در اثر رنگدانه سبزی در رحم مادر ایجاد شده باشد که بیلیوردین نام دارد و همان رنگدانه‌ای است که موجد رنگ سبز کبود است. این رنگ عجیب طی گذر زمان از طریق تمیز کردن توله‌ها توسط مادر و پا به سن گذاشتن آنها محو خواهد شد.

در ماه ژانویه، یک توله سگ ژرمن شپرد در خانواده‌ای در ایالت کارولینای شمالی ایالات متحده، به عات همین پدیده به رنگ عجیب سبز لیمویی به دنیا آمد و آن خانواده بلافاصله او را «هالک» نامید.

هالک نیز احتمالا زیر رنگ سبز پشم خود در واقع پشمی سفید دارد که رنگ بعضی از خواهران و برادران او است.

به گفته آقای مالوچی، رنگ سبز نماد امید و خوش‌شانسی است، و او به همین دلیل باور دارد که تولد «پسته» در این دوران دشوار با ادامه شیوع بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا، «تقدیر سرنوشت» بوده است تا او بتواند لبخندی بر چهره مردم بنشاند.

© The Independent

بیشتر از زندگی