سناتور جمهوری‌خواه ناخواسته دو میلیون دلار به رقیب دموکراتش کمک کرد

بعد از تلفظ نادرست نام کامالا هریس، کمک مالی به کمپین نامزد حزب دموکرات سرازیر شد

کامالا هریس در کارزار انتخاباتی جو بایدن-Octavio Jones/Getty Images/AFP

دیوید پردو، سناتور جمهوری خواه ایالت جورجیا که قصد دارد در ایالت خود برای بار دوم در انتخابات رقابت کند، پس از آن که کامالا هریس، معاون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری را به سخره گرفت، ناخواسته به نفع کارزار رقیب انتخاباتی خود تبلیغ کرد. 

آقای پردو، هفته گذشته و در سخنرانی خود در گردهمایی دونالد ترامپ، چندین بار اسم کوچک خانم هریس را به استهزا گرفت و گفت، «کامالا؟ کامالا؟ کامالا-مالا-مالا؟ نمی‌دانم. هرچه که هست.»  

پس از آن ، جان اوساف، رقیب انتخاباتی او در سنای جورجیا از حزب دموکرات، گفت که کمک‌های مالی به کمپینش دو میلیون دلار افزایش یافته است. آقای اوساف در توییتی در روز شنبه گفت که کارزار انتخاباتی‌اش، پس از آن که آقای پردو با مسخره کردن اسم کامالا، خودش را بی‌اعتبار کرد، یک میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. تا شامگاه یکشنبه، این رقم تقریبا دو برابر شد و کارزار او گفت که در مجموع، پس از پخش سخنان آقای پردو، یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به دست آورده است. 

آقای اوساف سپس در انتقاد از اظهارات رقیب خود در توییتر نوشت:‌ «ما خیلی بهتر از این هستیم.» او در توییت دیگری نوشت: «سناتور پردو هرگز چنین کاری را در حق یک همکار مرد نمی‌کرد. یا یک همکار سفیدپوست. و همه این را می‌دانند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ماجرا انتقادات زیادی را در رسانه‌های اجتماعی به دنبال داشت. در توییتر هشتگ «#اسم من هست» اواخر هفته اخیر شروع شد و کاربران در همبستگی با خانم هریس، معنی اسم‌های خودشان را همخوان کردند. 

خانم هریس مستقیما واکنشی نشان نداده، اما همسر او، داگ امهاف، روز یکشنبه در یک رویداد انتخاباتی در جورجیا، به آقای پردو اشاره کرد. به نوشته نشریه آتلانتا جورنال-کانستیتوشن، آقای امهاف به جمعیت شرکت‌کننده در این رویداد انتخاباتی گفت: «بگذارید کمکش کنم که چطور باید تلفظش کند:‌ خ-میم-ر.  اگر نامش را به خاطر نمی‌آورد، چطور است بگوید خانم معاون رییس‌جمهور؟» 

کارزار آقای پردو ادعا کرده که نیتش در تلفظ اشتباه نام سناتور کالیفرنیا، مسخره کردن او نبوده است. او و خانم هریس از سال ۲۰۱۷ در سنا همکارند. 

همزمان، نایکما ویلیامز، رییس حزب دموکرات در جورجیا، به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت:‌ «بی‌احترامی عمدی سناتور پردو در تلفظ اشتباه نام سناتور هریس، تقلید یک تاکتیک نژادپرستانه و کوته‌فکرانه از روی دست رییس‌جمهور ترامپ است. او به دلیل رفتار تهاجمی خود، به مردم جورجیا یک عذرخواهی بدهکار است.» 

© The Independent

بیشتر از جهان