حنان الاحمدی، نایب‌رئیس مجلس مشورتی عربستان سعودی کیست؟

حضور زنان عربستان سعودی در عرصه سیاست، بیش‌ازپیش افزایش می‌یابد

حنان الاحمدی در سال ۲۰۱۴ به عضویت در شورای مشورتی عربستان سعودی، منصوب شده بود - اتحادیه بین‌المجالس

دکتر حنان الاحمدی، پس از منصوب شدن به‌عنوان دستیار جدید رئیس شورای مشورتی عربستان سعودی، با حکم پادشاهی، به سومین مقام ارشد شورای عربستان سعودی نیز، ارتقا یافت.

دکتر الاحمدی نخستین زنی است که توانسته این مقام را به دست آورد. او یک فرد دانشگاهی است که در زمینه اقتصاد و مدیریت بهداشت تخصص دارد. همچنین وی یکی از اولین زنانی بود که هفت سال پیش به عضویت در مجلس شورای مشورتی، منصوب شد.

الاحمدی، به جز سمت جدیدش، مشاغل دیگری را نیز، برعهده دارد. او استاد مدیریت خدمات بهداشتی در انستیتوی مدیریت عمومی در عربستان سعودی، عضو هیئت امنای مجمع اقتصادی ریاض، عضو هیئت تحریریه مجله مدیریت دولتی و شورای علمی مؤسسه مدیریت دولتی و یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن مدیریت سعودی است.

حنان الاحمدی تحصیلاتش را در مقطع لیسانس رشته اقتصاد در دانشگاه پادشاهی سعودی به پایان رسانده است. وی سپس مقطع کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت خدمات بهداشتی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه تولان به اتمام رساند و نهایتاً نیز، مدرک دکترای بهداشت عمومی خود را از دانشگاه پیتسبورگ دریافت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در سال ۲۰۱۴ و پس از انتصابش به عضویت در شورای مشورتی، می‌گوید: «من در ابتدا بهت‌زده شدم. زیرا این پیشنهاد به شدت غافلگیرکننده بود. اما از اینکه چنین فرصت تاریخی نصیبم شده، احساس مسئولیت شدیدی می‌کنم و بسیار مشتاق هستم تا با مشارکت در فرایند تصمیم‌گیری، باعث ایجاد تغییرات شوم.»

مجلس مشورتی عربستان سعودی ۱۵۰ عضو دارد که ۳۰ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند. این مجلس اجازه قانونگذاری ندارد و تنها به پادشاه در مورد مسائل مختلف مشورت می‌دهد.

در همین رابطه خبرگزاری رسمی عربستان می‌گوید «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی همچنین، اعضای «هیئت کبار العلماء» را که در امور دینی به پادشاه مشورت می‌دهند را نیز، به‌غیراز عبدالعزیز آل‌الشیخ رئیس آن، تغییر داده است. به جز این موارد تعدادی از مقامات قضایی نیز تغییر پیدا کردند.

بیشتر از