زناشویی در دوران کرونا؛ نتایج زندگی دائم زیر یک سقف

یک چهارم بزرگسالان می‌گویند در طول قرنطینه روابط‌شان با شریک زندگی‌شان بهتر شده

PIXABAY

کمی بیش از یک چهارم بزرگسالانی که در یک نظرخواهی جدید شرکت کرده‌اند گفته‌اند که روابطشان در طول همه‌گیری ویروس کرونا بهتر شده است. 

أواخر ماه مارس که مقررات قرنطینه در بریتانیا وضع شد، بسیاری از مردم نسبت به آن چه عادت داشتند یا هنگامی‌ که با طرف رابطه‌شان زندگی نمی‌کردند، ناگزیر از صرف وقت بیشتر زیر یک سقف شدند.  

هرچند این تغییر شرایط برای برخی چالشی بزرگ بود اما به نظر می‌رسد برای بعضی دیگر چندان دشوار نبوده است. 

بنا به پژوهشی که دانشگاه اوپن یونیورسیتی با شرکت ۱۳۱۹ نفر انجام داده، ۲۶ درصد شرکت‌کنندگان در نظرخواهی گفته‌اند روابطشان در ماه‌های مارس و اواخر ژوئیه و اوایل اوت امسال بهتر شده بود.  

از میان کسانی که از بهبود روابطشان گفته‌اند برخی به این نکته اشاره کرده‌اند که علاوه بر گذراندن وقت بیشتر با کیفیت بهتر با شریک زندگی‌شان، فرصت بیشتری نیز برای گفت‌وگو و تبادل احساسات و نمایش اهمیت و درک متقابل داشته‌اند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر، یازده درصد شرکت‌کنندگان در این نظرخواهی گفته‌اند در این مدت روابطشان با شریک زندگی‌شان به تیرگی گراییده است. 

افزون بر این، ۴۵ درصد مردها و ۳۶ درصد زن‌ها گفته‌اند در طول قرنطینه در انجام کارهای خانه شراکت بیشتری داشتنه‌اند. 

دانشگاه اوپن خاطرنشان می‌کند که انتظار می‌رفت روابط عاشقانه در طول همه‌گیری تیره شود اما اکثر روابط به همان شکل خود باقی ماند. 

دکتر گَب، مسئول روابط زوج‌ها در برنامک «پِرد» در مورد نتایج پژوهش دانشگاه اوپن می‌گوید: «تماس و نزدیکی کلید هر رابطه موفقی است.   

من سال‌ها روابط بلندمدت زوج‌ها را مطالعه کرده‌ام و قاطعانه بر اهمیت حرف زدن با یکدیگر تاکید می‌کنم، گفت‌وگو درباره احساسات و پرهیز از به حاشیه راندن و مزمن شدن مشکلات؛ این گونه مشکلات کوچک تبدیل به مشاجره‌های بزرگ نمی‌شود.»

© The Independent

بیشتر از زندگی