اولین حضور عمومی بانوی اول عمان در روز ملی زن

خانم بوسعیدی گفت که زنان بیشتری به سمت‌های مهم دولتی گمارده خواهند شد

خانم بوسعیدی در مراسم بزرگداشت روز ملی زن در عمان - Oman News Agency

عهد بنت عبدالله بن حمد البوسعیدی، همسر سلطان هیثم پادشاه عمان، برای اولین بار به طور رسمی در انظار عمومی ظاهر شد و به مناسبت روز ملی زن در این کشور، صحبت کرد.

بانوی اول عمان روز شنبه میزبان مراسمی برای بزرگداشت تلاش چند زن برجسته عمانی در عرصه اجتماعی بود.

در میان سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، خانم بوسعیدی سومین زنی است که به این شکل در عرصه عمومی ظاهر می شود.

پیش از آن، شیخه موزا، مادر امیر کنونی قطر، و نیز همسر پیشین شیخ محمد حاکم دبی، حضوری برجسته در انظار عموم داشتند. حضور همسر سلطان جدید عمان، برای همه زنان کشورهای منطقه، عرب و مسلمان، بسیار خوشایند بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم بوسعیدی در مراسم روز شنبه در مسقط گفت: «در پنجاه سال گذشته، زنان عمان دسترسی نامحدود به تحصیل، آموزش و کار داشته‌اند. و اتکا به دانش، قوانین و حکمرانی بایسته، آنها را قادر ساخت در فرایند سازندگی ملی نقش ایفا کنند.»

او افزود: «زنان عمان جایگاه شایسته خود را در بخش‌های دولتی و خصوصی به دست آوردند، و تاثیر تاریخی آنها در داخل و خارج کشور، ستایش سازمان‌های بین‌المللی امور زنان را برانگیخت.»

خانم بوسعیدی تاکید کرد که همسرش به راه سلطان قابوس فقید در انتصاب زنان به سمت‌های مهم دولتی، ادامه می‌دهد.

یکی از زنانی که در مراسم روز شنبه مدال سلطنتی گرفت، ‌دکتر فاطمه بنت محمد العجم، معاون وزیر بهداشت بود که خانم بوسعیدی تلاش‌های او را در مبارزه با همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ ستود.

سلطان هیثم دی ماه سال گذشته پس از درگذشت پسرعمویش سلطان قابوس جانشین او شد. 

او ضمن ادامه سیاست‌های سلطان قابوس، تغییراتی اساسی در کابینه داد و به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و افت شدید قیمت نفت در بازهارهای جهانی، هزینه‌های دولتی را کاهش داد.