اوباما برای حمایت از بایدن شال و کلاه می‌کند

«محافظت از دموکراسی به عهده همه ماست»

بایدن به خبرنگاران گفت که رئیس سابق وی «پا به میدان تبلیغات انتخاباتی او خواهد گذاشت.» -J. Scott Applewhite / POOL / AFP

براساس یک گزارش، در آخرین هفته‌های باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق «به زودی» در حمایت از جو بایدن سفرهای انتخاباتی خود را آغاز خواهد کرد. 

یکی از دستیاران رئیس جمهور سابق به ‌ای‌بی‌سی نیوز می‌گوید: «آقای اوباما علاوه بر سایر فعالیت‌هایی که در طول سال گذشته در حمایت از نامزدی معاون اول خود آقای بایدن انجام داده است، اینک در حمایت از او پا به کارزار انتخاباتی خواهد گذاشت. همان طور که آقای اوباما می‌گوید، ما [دموکرات‌ها] باید برای پیروزی آقای بایدن در ۳ نوامبر همه تلاش خود را انجام دهیم.»

رئیس جمهور سابق، پیش از این برای کمک به جمع‌آوری کمک‌های مالی در رویدادهای اینترنتی با آقای بایدن و خانم کامالا هریس نامزد پست معاونت رییس جمهوری از حزب دموکرات شرکت کرده بود، اما هنوز برای انجام مبارزات انتخاباتی برای نامزد حزب دموکرات به هیچ یک از ایالت‌های اثرگذار سفر نکرده است. 

این غیبت تا حدی به دلیل محدودیت مبارزات انتخاباتی آقای بایدن به واسطه ویروس کرونا بوده است. 

آقای بایدن سه‌شنبه گذشته قبل از سفر به فلوریدا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که رئیس سابق وی «پا به میدان تبلیغات انتخاباتی او خواهد گذاشت.» 

آقای بایدن در شهر نیوکسل  در ایالت دلاور گفت: «[آقای اوباما] برای مبارزات انتخاباتی ما به اندازه کافی کار می‌کند، بیرون می‌رود و کارهای خوبی انجام می‌دهد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای اوباما با ارسال پیام‌های متعدد رای‌دهندگان را به شرکت در انتخابات تشویق کرده است و به آمریکایی‌ها توصیه کرده است که برای رای‌گیری در سایه کرونا برنامه‌ریزی کنند. 

سه‌شنبه گذشته او در یک پیام ویدیویی برای کمیته ملی دموکرات‌ها ظاهر شد تا به آمریکایی‌ها بگوید که «امسال برای رأی دادن داشتن برنامه مهم‌تر از هر زمان دیگری است.» 

او همچنین در اوایل ماه سپتامبر در یک کلیپ ویدیویی برای شبکه ای‌تی‌تی‌ان از رای‌دهندگان جوان درخواست کرد که قربانی کسانی نشوند که سعی می‌کنند با رواج «بدبینی» آن‌ها را از مشارکت در انتخابات مأیوس کنند. او گفت: «تلاش می‌کنند به شما القا کنند که رای شما مهم نیست.» 

وی در این ویدیو گفت: «اجازه ندهید آن‌ها این کار را انجام دهند. دموکراسی ما چیز ارزشمندی است و محافظت از آن به عهده همه ماست.» 

در ماه اوت، آقای اوباما در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها سخنرانی «بی‌سابقه‌ای» انجام داد که طی آن ریاست جمهوری دونالد ترامپ را محکوم کرد و «شخصیت و تجربه» معاون سابق خود را ستود. 

«به مدت هشت سال، هر زمان که با تصمیمی بزرگ روبه‌رو می‌شدم جو [بایدن] آخرین نفر در اتاق بود. او از من رئیس جمهور بهتری ساخت و شخصیت و تجربه‌ای دارد که می‌تواند ما را به یک کشور بهتر تبدیل کند.» 

کارزار انتخاباتی آقای بایدن امیدوار است که بتواند حمایت آن دسته از رای‌دهندگانی را جلب کند که در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به آقای اوباما رأی داده‌اند، اما در سال ۲۰۱۶ به آقای ترامپ رأی دادند یا اصلاً رای ندادند. 

در تنظیم این گزارش از گزارش تکمیلی آسوشیتدپرس استفاده شده است

© The Independent