اهدای زمین به خانواده‌های «شهدای فاطمیون»

«به هر چهار خانواده شهدای لشکر فاطمیون یک قطعه زمین ۲۰۰ متری تعلق می‌گیرد»

حکومت ایران به بهانه دفاع از اماکن مقدس شیعیان در سوریه، اقدام به جذب نیروی داوطلب کرد که لشکر فاطمیون یکی از آن‌ها است- باشگاه خبرنگاران جوان

حمید قریشی رئیس سازمان بسیج ادارات و وزارت‌خانه‌های سپاه تهران بزرگ، روز سه‌شنبه از طرحی برای اهدای زمین در حومه تهران و ارائه تسهیلات بانکی به خانواده اعضای «لشکر فاطمیون» جهت ساخت خانه خبر داد.

وی در گفت‌وگو با «دفاع پرس» وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت، با همکاری دستگاه‌های مسؤول پیش‌بینی شده است تا به خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون قطعه زمینی در شهرستان ملارد اهدا شود.

لشکر فاطمیون یک نیروی شبه‌نظامی متشکل از داوطلبان شیعه افغان است که از سال ۲۰۱۱ و آغاز اعتراضات ضدحکومتی در سوریه به دست نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای اعزام به آن کشور تشکیل شد.

به گفته حمید قریشی، به هر چهار خانواده شهدای لشکر فاطمیون یک قطعه زمین ۲۰۰ متری تعلق می‌گیرد تا با مشارکت در آن زمین اهدایی که در شهرستان ملارد پیش‌بینی شده است، یک ساختمان جهت اسکان خود بسازند.

وی افزود، این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد، اما برای شروع، خانواده‌های ساکن استان تهران شامل آن می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمدعلی شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید اواخر اسفند ۱۳۹۵ گفته بود خانواده‌های اعضای لشکر فاطمیون که در سوریه کشته می‌شوند، تحت پوشش این بنیاد قرار می‌گیرند و با موفقیت رهبری به آن‌ها تابعیت ایرانی داده خواهد شد.

آمار دقیق کشته‌شدگان لشکر فاطمیون مشخص نیست، اما محلاتی آن زمان تعداد آن‌ها را بیش از دو هزار نفر اعلام کرد.

حکومت ایران به بهانه دفاع از اماکن مقدس شیعیان در سوریه، اقدام به جذب نیروی داوطلب کرد که لشکر فاطمیون یکی از آن‌ها است؛ لشکر زینبیون نیز از داوطلبان شیعه پاکستانی و شیعیان هزاره افغان در پاکستان تشکیل شده است.

به دنبال تحریم نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در مهر ۱۳۸۶ و تحریم خود سپاه در مهر ۱۳۹۶ توسط دولت ایالات متحده، نام این دو گروه شبه‌نظامی نیز اوایل بهمن ۱۳۹۷ به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شد.

بیشتر از