دولت ترامپ برنامه تغذیه رایگان مدارس در دوران همه‌گیری را تمدید کرد

این برنامه قرار بود که تا پایان امسال خاتمه یابد

۹۰ هزار مرکز در سراسر آمریکا خدمات غذای رایگان برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهند-John Moore/Getty Images/AFP

دولت ترامپ برنامه حمایتی مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا را که بر مبنای آن به دانش‌آموزان مدارس ناهار مجانی ارائه می‌شود، تا تابستان آینده تمدید کرد.  

قبل از فراگیری ویروس کرونا در ایالات متحده، تنها کودکان خانواده‌هایی واجد شرایط دریافت تغذیه رایگان می‌شدند که درآمدشان کمتر از حد معینی بود.  

اکنون برنامه فدرال به مدارس یا برنامه‌های تابستانی اجازه می‌دهد تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۱ به دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال، دو وعده خوراک رایگان بدهند.  

تا پیش از اعلام تمدید، این برنامه قرار بود که تا پایان امسال خاتمه یابد.  

وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا در توییتی نوشت:  

امکانات را تمدید می‌کنیم تا ارائه خوراک رایگان  تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱، در دسترس تمامی کودکان قرار گیرد.  

موارد استثناء توزیع شده توسط وزارت کشاورزی به مدارس اجازه می‌دهد تا حتی وقتی تعطیل هستند و به شکل آموزش از راه دور فعالیت می‌کنند خوراک ارائه دهند و والدین بتوانند بدون حضور کودکانشان، خوراک آنان را تحویل بگیرند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رکی راس، یک مدیر برنامه تغذیه مدرسه گفت: «این تمدید زمان خبر فوق‌العاده‌ای برای دانش آموزان آمریکایی و کارکنان تغذیه در مدارس است که برای حمایت از دانش‌آموزان در دوران همه‌گیری، سخت تلاش می‌کنند.»  

او گفت: «خانواده‌هایی که از نظر مالی و اقتصادی ضعیفند، می‌توانند اطمینان داشته باشند که دانش‌آموزانشان به خوراک سالم مدرسه دسترسی دارند، چه به مدرسه بروند و چه در برنامه تحصیل از راه دور و در خانه شرکت داشته باشند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان