ترامپ: خدا نکند لازم باشد از تجهیزات نظامی پیشرفته خودمان استفاده کنیم

وزارت دفاع آمریکا ستادی برای بررسی «پدیده موجودات فضایی ناشناخته» تشکیل داد

دونالد ترامپ در حال سخنرانی در جلوی رزمناو نورت کارولاینا در سپتامبر ۲۰۲۰ - MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ گزارش رسانه‌ها را که حاکی از تشکیل ستاد جهت بررسی «پدیده موجودات فضایی ناشناخته» به دست وزارت دفاع بود تکذیب نکرد.

 نیروی هوایی پیش‌تر در سال جاری ویدیویی از خلبانانی منتشر کرد که با آن چه بسیاری از مردم «بشقاب پرنده» پنداشتند، در حال پروازند. 

مجری فاکس نیوز، ماریا باتیرومو روز یک‌شنبه در مصاحبه‌ای از ترامپ پرسید: «آیا می‌توانید توضیح دهید چرا وزارت دفاع یک ستاد بررسی بشقاب پرنده تشکیل داده است؟ آیا آن‌ها اصلا بشقاب پرنده بودند؟» 

آقای ترامپ گفت: «خب. من باید دوباره موضوع را بررسی کنم. منظورم این است که چیزهایی شنیده‌ام. دو روز پیش شنیدم. پس بررسی خواهم کرد. حتما به خوبی موضوع را مورد ملاحظه قرار خواهم داد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی سپس به سرعت درباره ارتش آمریکا لافی زد، که از نگاه برخی افراد در توییتر رئیس جمهور موجودات فضایی را با سلاح بشری مورد تهدید قرار داد. 

ترامپ گفت: «می‌خواهم این را به شما بگویم. ما امروز ارتشی ساخته‌ایم که مثل آن را هرگز نداشته‌ایم، به لحاظ تجهیزات. تجهیزاتی که داریم، سلاح‌هایی که داریم و امیدوارم، خدا نکند هیچ وقت لازم باشد از آن‌ها استفاده کنیم.» 

وی افزود: «روسیه، چین و همه حسرت چیزی را می‌خورند که ما در اختیار داریم. همه در آمریکا ساخته شده است. خودمان آن را ساخته‌ایم. دو و نیم تریلیون دلار. در مورد سؤال دیگر، باید بررسی کنم. راستش دو روز پیش شنیدم.» 

آقای ترامپ از صحبت‌های خنده‌دار در مورد موجودات فضایی و بشقاب پرنده خجالت نکشید. 

رئیس جمهور در مصاحبه‌ای با پسرش‌ دان جونیور در ماه ژوئن اشاره کرد که درباره بشقاب پرنده‌های معروفی که در سال ۱۹۴۷ در رازول نیومکزیکو دیده شدند و آن جا سقوط کردند، «چیزهای جالبی» دیده است. 

مسؤولان رسمی وزارت دفاع آمریکا گفتند که شیء ساقط شده یک بالون هوایی بود ولی این توضیح باعث نشد شیفتگان نظریه بشقاب پرنده این شهر و کل منطقه را نوعی زیارتگاه مورد پسند موجودات فضایی ندانند. 

ارتش آمریکا نهایتا پذیرفت که لاشه‌های اشیاء سقوط کرده مربوط به یک پروژه اتمی فوق سری بودند.

© The Independent

بیشتر از جهان