آمریکا ۱۸ بانک و نهاد مالی دیگر ایران را تحریم کرد

برخی بانک‌های دیگر مانند بانک سپه، ملی، ملت و تجارت پیش از این از سوی آمریکا تحت تحریم قرار گرفته بودند

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا-Patrick Semansky / POOL / AFP

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی را افزایش داد و نام هجده بانک و نهاد مالی ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

وزارت خزانه‌داری (دارایی) ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام این خبر، خاطر نشان کرده است کل بخش مالی ایران مشمول فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ می‌شود.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که تبادلات بانکی مرتبط با محصولات کشاورزی، غذایی، دارویی و همچنین تجهیزات پزشکی برای ایران مشمول تحریم نمی‌شوند.

بانک‌های کشاورزی، مسکن، شهر، رفاه کارگران، ایران زمین، سرمایه، کارآفرین، اقتصاد نوین، سامان، پاسارگاد، حکمت ایرانیان، خاورمیانه، توسعه تعاون، سرمایه‌گذاری امین، گردشگری، قرض الحسنه رسالت، مهر ایران و گردشگری که پیشتر طبق فرمان اجرایی ۱۳۵۹۹ شناسایی شده بودند؛ امروز به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمان ۱۳۹۰۲ به وزارت خزانه‌داری اختیار می‌دهد هر مؤسسه مالی را تحریم کند و فرمان ۱۳۵۹۹ که تابستان ۱۳۹۷ پس از خروج آمریکا از برجام صادر شد، خواستار تحریم‌های مشخصی بر ایران است.

برخی بانک‌های دیگر، مانند بانک سپه، ملی، ملت و تجارت، در سال‌های گذشته به دلیل ارائه خدمات به حکومت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا تحت تحریم قرار گرفته بودند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید رفتار منطقه‌ای جمهوری اسلامی و ادامه برنامه موشکی بالیستیک آن نقض روح برجام است و در اردیبهشت ۹۷ از آن خارج شد.

وی به منظور وادار کردن تهران به مذاکره برای رسیدن به یک توافق جامع‌تر، کارزاری را به عنوان «فشار حداکثری» بر ایران آغاز کرده و تحریم‌ها علیه آن کشور را تشدید کرده است.

بیشتر از