هواداران بارسا به رئیس باشگاه رای عدم اعتماد دادند

آبی‌اناری‌های کاتالونیا در یکی از بدترین شرایط دهه‌های اخیرند

جوزپ ماریا بارتومئو رئیس کنونی باشگاه بارسلونا است- Josep LAGO / AFP

جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس کنونی باشگاه بارسلونا، پس از انتشار نامه اعتراضی به امضای بیش از ۱۶ هزار هوادار این باشگاه علیه او و هیات مدیره کنونی با رای ‌عدم‌اعتماد روبه‌رو شده است. 

ریاست وی بر باشگاه بارسلونا در ماه مارس به پایان خواهد رسید، اما گروهی از هواداران این باشگاه امیدوارند که بتوانند پیش از آن موعد به ریاست بارتومئو پایان دهند.  

اکنون بارتومئو موظف است فردی را که احتمالاً یکی از متحدان وی در هیات مدیره خواهد بود، برای ریاست موقت باشگاه تعیین کند. با توجه به فشارهای فزاینده، ممکن است بارتومئو استعفا را انتخاب کند، اما اگر مقاومت کند، ممکن است با انتخابات زودهنگام روبه‌رو شود. 

بارتومئو در سال ۲۰۱۴ ریاست بارسلونا را به عهده گرفت. در فصل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ باشگاه  با هدایت لوئیس انریکه با تصاحب سه جام لالیگا، جام قهرمانان و جام کوپا دل ری،  پیروز میدان مسابقات بود. اما اکنون بارتومئو با مخالفت بی‌رحمانه  لیونل مسی، لوئیز سوارز و نیمار روبه‌رو است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه بارسا چهار فصل جام لالیگا را تصاحب کرد، اما در رقابت‌های اروپایی با مشکل روبه‌رو بود. حالا شکاف‌ها سر باز کرده است چرا که در فصل گذشته بارسا جام لالیگا را به رئال مادرید واگذار کرد. پیش از آن، در لیگ قهرمانان بارسا یک شکست مفتضحانه ۸-۲ را در مقابل بایرن مونیخ تجربه کرده بود. 

بارتومئو همچنین درباره نقل و انتقالات گران‌قیمت اما بی‌ثمری مانند عثمان دمبله (۱۱۷ میلیون پوند)، فیلیپ کوتینیو (۱۳۰ میلیون پوند) و آنتوان گریزمان (۱۰۸ میلیون پوند) در معرض انتقادات شدید قرار دارد. 

اما این اختلاف اخیر بین او و کاپیتان مسی است که هواداران را به تب‌وتاب اخراج او کشانده است. مسی درخواست کرده بود که در پایان فصل جاری قراردادش را با این باشگاه پایان دهد، اما مدیریت باشگاه مانع انتقال مسی شده است و وی مجبور است که قراردادش را اجرا کند. 

بسیاری از هواداران بارسا با خواست قلبی مسی ۳۳ ساله برای خروج از بارسلونا و تجربه یک چالش جدید همدل بوده‌اند، و از او هواداری کرده‌اند. 

© The Independent

بیشتر از ورزش