کارمند سفارت آمریکا در اوکراین کشته شد

«برخورد قطار به عابرین در نزدیکی خط آهن کی‌اف چیزی غیرعادی نیست»

این زن همسر یک مدیر امور خارجه آمریکاست و شغل او در سفارت سیاسی نبوده است-عکس از ایرنا

یک شهروند آمریکایی شاغل در سفارت آمریکا در اوکراین، در حال ورزش در شهر کی‌اف به قتل رسید. اوکراین تحقیقات روی این قتل را تحت عنوان «جنایت بین‌المللی» در دست بررسی دارد.

به گزارش پلیس کییف، این زن، که گفته می‌شود همسر یک مدیر امور خارجه آمریکاست، در نزدیکی خط راه‌آهن حوالی پارک نیکی این شهر، در حالی پیدا شد که از ناحیه سر مورد جراحت قرار گرفته بود. وی در بیمارستان درگذشت.

سفارت آمریکا در کی‌اف ضمن اظهار تأسف از اعلام خبر مرگ یکی از اعضاء سفارت، مرگ وی را از طریق اطلاعیه‌ای اینترنتی مورد تأیید قرار داد.

در این اطلاعیه آمده «مسئولان سفارت آمریکا در کییف با همکاری مقامات علت حادثه را در دست بررسی دارند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین، آرتم شوچنکو، در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که مرگ این زن در قالب یک جنایت از پیش برنامه‌ریزی شده مورد تحقیق قرار می‌گیرد.

وی اما احتمال تصادفی بودن این حادثه را منتفی ندانست، چرا که برخورد قطار به عابرین در نزدیکی خط آهن شهر چیزی غیرعادی نیست.

سخنگوی پلیس اوکراین، آنا زوبروا، گفت به دنبال مضنونی هستند که مذکر، ۳۰ تا ۴۰ ساله، بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ سانتی‌متر قد، دارای شلوارک سیاه، کفش سورمه‌ای و تی‌شرت و موی تیره و کوتاه است.

خانم زوبروا گفت قربانی، با کفش ورزشی و هدفون، در حالی پیدا شده که مدارک هویتی همکارش در سفارت آمریکا با نامی مشترک را همراه داشته است.

به گزارش گاردین، یک منبع آگاه آمریکایی گفته است این زن همسر یک مدیر امور خارجه آمریکاست و شغل او در سفارت سیاسی نبوده است.

جنازه مقتول برای بررسی بیشتر علت مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شده و پلیس از شهودی که وی را در قسمت چوبی خط ویژه قطار ۱۰۲ پیدا کردند بازجویی کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان