امارات بار دیگر خواستار مذاکره با ایران در مورد جزایر سه‌گانه شد

تهران ادعای مالکیت امارات متحده عربی بر این سه جزیره را رد می‌کند

شیخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات متحده عربی- United Nations/ YouTube

وزیر خارجه امارات متحده عربی روز سه‌شنبه در چهاردهمین روز از نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر از ایران به دلیل آنچه «اشغال» جزایر سه‌گانه در خلیج فارس خواند انتقاد کرد و خواهان مذاکره شد.

شیخ عبدالله بن زاید با بیان این که «امارات در مورد حاکمیت بر سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که توسط ایران اشغال شده است، حق قانونی دارد،» گفت کشورش خواهان راه حل مسالت‌آمیز در این زمینه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی تاکید کرد امارات از تلاش‌های دیپلماتیک خود در این زمینه دست نخواهد کشید و گفت، ایران درخواست ما برای رسیدن به یک راه حل مسالمت‌آمیز از طریق مذاکره مستقیم یا دیوان دادگستری بین المللی را نادیده  گرفته است.

تهران ادعای مالکیت امارات متحده عربی بر این سه جزیره را رد می‌کند و درخواست مذاکره بر سر این جزایر واقع در خلیج فارس را بی‌مورد می‌داند.

وزیر خارجه امارات در بخش دیگری از سخنان امروز خود در دفاع از توافق اخیر کشورش با اسرائیل برای عادی سازی روابط گفت، کشورش با امضای این توافق تاریخی افق رسیدن به یک صلح فراگیر در خاورمیانه را باز کرده است.

هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که از ۱۵ سپتامبر به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی آغاز شد، چهارشنبه ۳۰ سپتامبر به کار خود پایان خواهد داد.

بیشتر از