امارات متحده عربی پرواز به ایران را متوقف کرد

پروازها به همه شهرها جز تهران لغو شد

فلای دوبی و ایرعربیا ۲۵ پرواز هفتگی به شهرهای ایران-غیر از تهران- داشتند-GIUSEPPE CACACE / AFP

امارات متحده عربی پروازها به همه شهرهای ایران، غیر از تهران را متوقف کرد. این تصمیم از امروز (سه‌شنبه)، تا اطلاع ثانوی به اجرا گذاشته شد.

امارات متحده همه پروازها به چین و بالعکس را نیز لغو کرده و تنها برخی پروازها به پکن انجام می‌شود. این ویروس از زمان اعلام شیوع آن در شهر ووهان چین در اواخر سال گذشته میلادی تا کنون جان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر را گرفته و بیش از ۸۰ هزار نفر را نیز مبتلا کرده است. ۳۵ کشور غیر از چین  تا کنون در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ مورد ابتلا به این بیماری را گزارش کرده‌اند. از این تعداد  دست‌کم ۳۵ مرگ خارج از چین به ثبت رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی با ابراز نگرانی عمیق از شیوع کرونا در ایران،‌ کره جنوبی و ایتالیا،‌می‌گوید کشورهای جهان باید خود را برای همه‌گیری ویروس کرونا (کووید-۱۹) آماده کنند. در همین حال تیمی از سازمان جهانی بهداشت برای نظارت بر عملکرد ایران در کنترل ویروس کرونا امروز به ایران می‌آید. 

با ثبت دو مورد مرگ دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، تعداد رسمی جان‌باختگان این ویروس در ایران به ۱۴ نفر رسیده است. تعداد مبتلایان نیز ۶۱ نفر و تعداد موارد مشکوک به گفته حریرچی،‌ قائم مقام وزیر بهداشت ۹۱۶ نفر اعلام شده است. اقتصاد آنلاین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ساوه خبر درگذشت دو نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده است. خبر رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران چهارشنبه گذشته با مرگ دو نفر در قم اعلام شد و از آن پس تعداد مبتلایان و قربانیان به سرعت افزایش یافت. هیچ یک از کشورهای خاورمیانه قبل از ایران مرگ ناشی از کووید-۱۹ را به ثبت نرسانده بودند. از سوی دیگر سرعت شیوع این ویروس در ایران در نتیجه آنچه که پنهان‌کاری مقامات تهران خوانده می‌شود، بسیار زیاد است. نماینده قم روز دوشنبه گفته بود کرونا از سه هفته قبل در قم شیوع پیدا کرده بود و دست‌کم ۵۰ نفر را قربانی کرده است. اما مقامات وزارت بهداشت تاکید می‌کنند که عملکرد شفافی داشته‌اند و مرگ ۵۰ نفر در قم را نیز تکذیب می‌کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که «ایرعربیا» و «فلای دوبی»، به طور هفتگی ۲۵ پرواز به شهرهای ایران -غیر از تهران- دارند. امارات، بزرگترین خط هوایی جهان از نظر ترافیک بین‌المللی نیز تنها خط هوایی است که هنوز به تهران پرواز می‌کند.

در بیانیه فرودگاه بین‌المللی دوبی که به دست آسوشیتدپرس رسیده،‌آمده است که همه پروازها با ایران غیر از تهران، تا اطلاع ثانوی متوقف شده و همه مسافرانی که به صورت مستقیم از تهران به دوبی برسند، با اسکن حرارتی تست می‌شوند.

با اعلام موارد بیشتری از ابتلا به ویروس کرونا در خاورمیانه- از جمله ایران- بحرین همه پروازها به دوبی و بالعکس را که قطب هوانوردی منطقه محسوب می‌شود، تعلیق کرده است.

آژانس خبری دولتی بحرین می‌گوید این تصمیم فعلا به مدت ۴۸ ساعت اجرا می‌شود. کویت هم همه پروازها به ایران را لغو کرده است.

عمان نیز که روابط نزدیکی با ایران دارد، پروازها را تعلیق کرده است.

در حال حاضر کویت ۵ مورد ابتلا به کرونا، ‌عمان و بحرین هر یک دو مورد ابتلا گزارش کرده‌اند که منشاء آن از ایران بوده است. امارات متحده عربی نیز ۱۳ مورد ابتلا گزارش کرده است. اما نخستین و بالاترین آمار تلفات در کشورهای خاورمیانه تنها مربوط به ایران است. عراق و لبنان نیز می‌گویند مواردی از ابتلا به ویروس را از مسافرانی که از ایران آمده‌اند،‌ شناسایی کرده‌اند.

شش کشور همسایه ایران علاوه بر بستن مرزهای خود با ایران، پروازها را لغو کرده یا محدودیت‌هایی برای آن اعمال می‌کنند.

هم اکنون قطر و امارات متحده عربی تنها کشورهایی در منطقه خلیج فارس هستند که هنوز به تهران پرواز دارند.

بیشتر از