خانم وآقای نتانیاهو چندین چمدان لباس کثیف برای نظافت به کاخ سفید می آوردند

«این سوءاستفاده از بودجه عمومی است که البسه ای که در طول دیدار کثیف نشده برای خشکشویی با خود بیاورید»

نخست وزیر اسراییل و همسرش سارا در بازدید اخیر از کاخ سفید- AFP

نشریه واشنگتن پست گزارش داده که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همسرش سارا بارها در حین بازدید های رسمی از ایالات متحده چمدان های مملو از البسه کثیفشان را برای شست و شو و خشکشویی به کاخ سفید آورده اند. دفتر آقای نتانیاهو این گزارش ها را قویا تکذیب کرده است.

این نخستین باری نیست که این اتهامات عجیب علیه نتانیاهوها أقامه می شود. پیشتر سارا نتانیاهو، متهم شده بود که در جریان بازدید های رسمی چندین کیسه لباس کثیف برای شستشو و خشکشویی به هتل محل اقامتش آورده است. این گزارش ها که به سال ۲۰۱۰ برمی گردد در جریان تحقیقات مربوط به اتهامات سوءاستفاده از بودجه عمومی علیه آقای نتانیاهو علنی شده است. 

نوارهای صوتی مربوط به اتهام سوءاستفاده مالی از بودجه دولت در گفتگو های میان اشلومیت بارنیا فاراگو، مشاور حقوقی آقای نتانیاهو با نیر هِفِتز، یک سخنگوی پیشین استفاده شده که اکنون در دادرسی پرونده فساد نخست وزیر در جایگاه شاهد عمومی قرار دارد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نوار صوتی صدای خانم بارنیا فاراگو شنیده می شود که می گوید: «این سوءاستفاده از بودجه عمومی است که البسه ای که در طول دیدار (رسمی از کشوری دیگر) کثیف نشده برای خشکشویی با خود بیاورید.» این دو در جریان این گفتگو اقدام خانم نتانیاهو را «طمعکارانه» توصیف می کنند.

هرچند معمول است که البسه کثیف مهمانان کاخ سفید نظافت شود اما تعداد آن ها بخاطر کوتاه بودن مدت دیدارها از یک یا دو قلم تجاوز نمی کند. 

اخیرا یکی از مقامات آمریکایی به شرط محفوظ ماندن هویتش به واشنگتن پست گفت که «خانم و آقای نتانیاهو تنها کسانی هستند که چمدان های لباس های کثیفشان را برای نظافت با خود می آورند.»

این منبع افزود: «پس از چند سفر روشن شد که این حرکت عامدانه است.»

مقامات اسرائیلی این اتهامات را «عجیب» خوانده اند اما تایید کرده اند که این نخستین باری نیست که چنین اتهاماتی علیه خانم و آقای نتانیاهو أقامه می شود. 

در حال حاضر پرونده نخست وزیر اسرائیل به اتهام تقلب، سوءاستفاده از اعتماد ملی و قبول رشوه تحت پیگیری قانونی است. در میان سایر اتهامات، آقای نتانیاهو متهم به پذیرش مبلغ ۲۰۰ هزار دلار هدایای لوکس از جمله سیگار و شامپاین از دو میلیاردر و تلاش برای اعمال نفوذ در پوشش های رسانه ای است.  

آقای نتانیاهو کلیه این اتهامات را تکذیب کرده است.

در ماه ژوئیه سال گذشته خانم نتانیاهو به عنوان بخشی از یک مصالحه میان دادستانی و وکیل مدافع اش، به سوءاستفاده از بودجه عمومی محکوم و مجبور به پرداخت مبلغ ۱۲۴۱۵ پوند جریمه به صندوق دولت شد. او متهم شده بود که بطور غیرقانونی از خدمات سفره خانه سوءاستفاده کرده و در مورد آن گزارش نادرست داده است.

مصالحه میان وکیل مدافع و دادستان، خانم نتانیاهو را از رویارویی با اتهامات جدی تر از جمله تقلب گسترده معاف کرد. 

© The Independent