از زن ریشو تا قلب باندپیچی شده؛ شکلک‌های پیامکی جدید

رنگ پوست شکلک‌ها متنوع می‌شود تا عشق را هم بین نژادهای مختلف نشان بدهند

شکلک‌ها در رسانه‌های اجتماعی بیانگر احساسات هستند- OLIVIER DOULIERY / AFP

سال آینده بیش از ۲۰۰ شکلک جدید به صفحه‌کلیدهای ما اضافه خواهد شد که شکلک شخص، زن ریش‌دار و همچنین گستره‌ای از شکلک‌های زوجی جدید با رنگ ‌پوست‌های مختلف از جمله آن‌ها هستند. 

طبق اعلام سازمان غیرانتفاعی یونیکد که مسؤولیت معیارهای شکلک‌ها و انتشار شکلک‌های جدید را به عهده دارد سال آینده ۲۱۷ شکلک جدید به صورت محدود منتشر خواهد شد که به ما امکان می‌دهند خشم و شادی درونی خود را بروز دهیم. این در حالی است که قبلاً در ماه آوریل اعلام کرده بودند به علت همه‌گیری کرونا تا سال ۲۰۲۲ هیچ شکلک جدیدی منتشر نخواهد شد. 

در حال حاضر فقط گزینه رنگ پوست «زرد» برای شکلک‌های «زوج عاشق» و «بوسه» وجود دارد اما سال آینده رنگ ‌پوست‌های زیادی اضافه خواهد شد تا به هنگام متن‌نویسی و انتشار مطلب در رسانه‌های اجتماعی بتوان روابط عاشقانه بین‌نژادی را هم به نمایش گذاشت. 

هدف از افزودن گزینه‌های «شخص» و زن ریش‌دار نیز ایجاد حالت جنسیتی خنثی در این شکلک است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر طرح‌های جدید هم می‌توان از قلب باندپیچی شده و قلب سوزان نام برد که به احتمال زیاد برای بیان حالت دلشکستگی یا دل‌سوختگی به کار می‌رود و شاید اشاره‌ای تلویحی و ادای احترام به وقایع احساسات‌برانگیز سال ۲۰۲۰ باشد. «چهره ابرگرفته» و «چهره مارپیچی چشم» از دیگر شکلک‌های جدید است. 

این شکلک‌های جدید از ژانویه تا اکتبر سال آینده به صفحه‌کلیدها راه می‌یابند و روزآمدی بیش‌تر در سال ۲۰۲۲ انجام می‌گیرد. 

در صدر شکلک‌هایی که قرار است در پایان سال ۲۰۲۰ به سامانه‌های عامل اندروید و آی. او. اس اضافه کنند می‌توان از بابا نوئل بی‌جنسیت (Mx Claus)، زن فراک‌پوش، مرد لباس‌عروس‌پوش و پرچم تراجنسیتی‌ها نام برد. 

اوایل امسال که این شکلک‌ها انتشار یافت وبگاه شکلک‌نامه (ایموجی‌پدیا) متعلق به شرکت یونیکد نوشت این تغییرات «بخشی از تلاش مستمر برای ایجاد هم‌خوانی فراگیرتر در گستره گزینه‌های جنسیتی است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی