حج عمره به تدریج از ۱۳مهر در عربستان از سرگرفته می‌شود

مرحله اول و دوم شامل زائران داخلی و مرحله سوم شامل زائران خارجی خواهد بود

مرحله چهارم که شامل بازگشت به شرایط عادی است پس از حذف تهدید‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا آغاز می‌شود-STR / AFP

عربستان سعودی با درنظر گرفتن احتیاط لازم، پذیرفتن زائران برای حج عمره را به تدریج از ۱۳ مهرماه از سر می‌گیرد. ریاض پیش‌تر باتوجه به شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در جهان و اهمیت رعایت استانداردهای بهداشتی، شرکت در مراسم حج برای زائران خارجی را به حال تعلیق درآورد و تعداد محدودی از زائران ساکن عربستان توانستند در مراسم حج امسال شرکت کنند.

وزیر کشور عربستان سعودی اعلام کرد، این تصمیم پس از برآورد وضعیت شیوع ویروس کرونا و در واکنش به خواست مسلمانان در سراسر جهان برای حضور در حج عمره اتخاذ شده است.

بر اساس گزارش عرب‌نیوز، در مرحله نخست شهروندان داخل عربستان سعودی می‌توانند در این مراسم شرکت کنند. این مرحله از ۱۳مهرماه آغاز می‌شود و ظرفیت حج عمره ۳۰ درصد یا شش هزار زائر در روز خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مرحله دوم که دو هفته بعد خواهد بود، ظرفیت به ۷۵درصد شامل ۱۵هزار زائر و ۴۰هزار نمازگزار می‌رسد.

در مرحله سوم نیز که از نهم آبان‌ماه آغاز می‌شود، زائران خارجی می‌توانند در مراسم حج عمره با ظرفیت کامل شلمل ۲۰هزار زائر و ۶۰هزار نمازگزار در روز شرکت کنند.

در مرحله چهارم نیز که تنها در صورت حذف همه تهدیدهای ناشی از ویروس کرونا آغاز می‌شود، شرایط به حالت عادی بازمی‌گردد.

با این حال ورود همه زائران و نمازگزاران از طریق یک «برنامک» (app) که تحت نظر وزارت حج و عمره قرار دارد رصد می‌شود. هدف از اجرای این طرح اعمال استانداردهای بهداشتی است و زائران باید از قبل جای خود را در حجم عمره رزرو کنند.

در جریان این مراسم زائران باید از ماسک استفاده کرده و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

بیشتر از جهان