ترامپ، اردوغان، پوتین، شی جین پینگ و روحانی امروز در مجمع عمومی سازمان ملل

انتظار می‌رود تمرکز سخنان رئیس جمهوری آمریکا بر سیاست‌های چین باشد

به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، هفتادوپنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به صورت مجازی برگزار می‌شود-Don Emmert / AFP

هفتادوپنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک امروز در شرایطی آغاز می‌شود که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بیشتر سخنرانان این جلسه، یا از طریق نوار ضبط شده یا به صورت مجازی در آن شرکت خواهند کرد.

با این همه، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ممکن است آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، شخصا در این جلسه حضور یابند.

طبق برنامه اعلام شده قرار است امروز سه‌شنبه، سخنان آقای ترامپ پس از رئیس جمهوری برزیل پخش شود. پس از او، سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شی جینگ پین رئیس جمهوری چین پخش خواهد شد. روسای جمهوری ایران و فرانسه آخرین سخنرانان جلسه صبح مجمع عمومی‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که «پیام نیرومندی» برای چین خواهد داشت، اما در این باره توضیح بیشتری نداد.

رئیس جمهور آمریکا در شرایطی برای مجمع عمومی سازمان ملل صحبت خواهد کرد که روابط ایالات متحده با شورای امنیت سازمان ملل به دلیل رای نیاوردن قطعنامه آمریکا در تحریم تسلیحاتی ایران و سپس مخالفت اعضای باقی مانده برجام با بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، به تیرگی گراییده است.