رقابت ترامپ و بایدن با دو درصد اختلاف در تگزاس و فلوریدا

در تگزاس، رئیس جمهور با ۴۷ درصد در مقابل بایدن با ۴۵ درصد آرا پیشتاز است

جو بایدن دموکرات در فلوریدا با ۴۸ درصد رأی از دونالد ترامپ با ۴۶ درصد پیشی گرفته است-REUTERS/Al Drago/File Photo

طبق آخرین نظرسنجی‌ها، تگزاس هم در رتبه‌بندی رقابت‌های ایالتی در انتخابات ۲۰۲۰ به فلوریدا پیوست.

نتایج آخرین نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز و یوگاو، که یکشنبه منتشر شد، نشان می‌دهند که رقابت‌ها با فقط دو درصد فاصله در هر دو ایالت بسیار تنگاتنگ است.

جو بایدن دموکرات در فلوریدا با ۴۸ درصد رأی از دونالد ترامپ رئیس جمهور با ۴۶ درصد پیشی گرفته است. وضعیت در تگزاس برعکس است و رئیس جمهور با ۴۷ درصد در مقابل ۴۵ درصد بایدن پیشتازی می‌کند.

از زمان جیمی کارتر در سال ۱۹۷۶، هیچ یک از کاندیداهای دموکرات نتوانستند از تگزاس رأی برنده بگیرند. این حزب مدت‌هاست آرزو دارد با رشد جمعیت شهری، مهاجرت از ایالت‌های ساحلی و تغییر ترکیب نژادی در این ایالت، شاهد تغییر رنگ تگزاس از قرمز یکدست به ارغوانی باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظرسنجی‌ها در هر دو ایالت بین ۱۵ و ۱۸ سپتامبر انجام شد که ۱۲۲۰ نفر در فلوریدا و ۱۱۶۱ نفر در تگزاس برای رأی دادن ثبت‌نام کرده بودند.

برتری هر دو کاندیدا در محدوده خطای پیش‌بینی شده نظرسنجی قرار دارد، که در فلوریدا برابر ۳.۷ و در تگزاس ۳.۵ است.

ترامپ برای شرکت در همایش هواداران این هفته به سه ایالات سفر خواهد کرد. به همین منظور، برنامه‌هایی در اوهایو و فلوریدا ترتیب داده شده و دو برنامه دیگر در پنسیلوانیا، که جمهوری‌خواهان علی‌رغم پیوند بایدن با این ایالت حساب زیادی روی آن باز کرده‌اند.

آخرین نظرسنجی از پنسیلوانیا، که گروه تحقیقاتی ترافالگار برگذار کرد، بایدن را دو واحد جلوتر یافت (۴۷ در مقابل ۴۵) اما میانگین رأی‌ها در کل ایالت او را چهار واحد جلوتر نشان می‌دهد.

نظرسنجی امرسون در کارولینا جنوبی روز دوشنبه بایدن را یک واحد جلوتر نشان می‌دهد (۵۰ در مقابل ۴۹).

بر اساس نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز و وال استریت ژورنال که یکشنبه منتشر شد، بایدن برتری ۸ امتیازی خود را همچنان حفظ کرده است (۵۱ در مقابل ۴۳). میانگین نظرسنجی‌ها در سطح ملی که توسط مؤسسه ریل کلیر پالیتیکس محاسبه شده، بایدن را ۶.۵ امتیاز جلوتر نشان می‌دهد.

© The Independent