سرمربی جدید قرمزپوشان، همبازی پیشین مارادونا

گابریل کالدرون سال ۱۹۹۰ همراه آرژانتین به جام جهانی رسید

وب‌سایت ورزش سه

گابریل کالدرون، سرمربی جدید پرسپولیس امروز وارد تهران شد و پس از ملاقات و امضای قرارداد به همراه ایرج عرب، مدیرعامل پرسپولیس، راهی ورزشگاه شهید کاظمی شد تا با بازیکنان سرخپوش آشنا شود. کالدرون سرمربی ۵۹ ساله آرژانتینی، جانشین برانکو ایوانکویچ شد.

ایوانکویچ سرمربی موفق و طولانی‌مدت پرسپولیس، با لغو یکطرفه قراردادش به دلیل بدقولی و بدحسابی هیات مدیره پرسپولیس روزهای پرتنشی را برای مدیران ضعیف این تیم رقم زد. هواداران باشگاه پرسپولیس روزها در مقابل ساختمان این باشگاه تجمع و اعتراض کردند. کالدرون در ملاقاتش از باشگاه قرمزپوشان، از هواداران این تیم به عنوان بهترین‌ها در دنیا و بهترین در آسیا یاد کرد.

گابریل کالدرون بین سال های ۱۹۸۲-۱۹۹۰ بازیکن تیم ملی آرژانتین و همبازی دیگو مارادونا بود و همراه تیم آرژانتین به فینال جام جهانی ۱۹۹۰ رسید. او با مربیگری تیم‌های خاورمیانه‌ای ناآشنا نیست و هدایت تیم‌های الاتحاد و الهلال را بر عهده داشته است و الهلال را به جام قهرمانی رساند.

گابریل کالدرون در اولین مصاحبه‌اش به سایت رسمی پرسپولیس گفت: «قهرمانی اول سخت است و قهرمانی دوم سخت‌تر می‌شود. پرسپولیس سه بار پیاپی قهرمان شده و من آمده‌ام تا چهارمین قهرمانی پیاپی را جشن بگیریم. قول می‌دهم پرسپولیس نمایش تحسین‌انگیزی خواهد داشت».

وی افزود: «دنبال فوتبالی هستیم که من و هواداران پرسپولیس، آرژانتین و در کل فوتبال دنیا آن را دوست داشته باشند. برای پرسپولیس ممکن است که کیفیت بازی خود را مقداری بالاتر ببرد. اطمینان دارم هواداران از اجرای من خوشحال خواهند شد».

بیشتر از ورزش