«اسم این زن را از روی استادیوم تنیس ملبورن بردارید!»

اندی ماری می‌گوید دیدگاه‌های مارگارت کورت با روح ورزش تنیس در تضاد است

مارگارت کورت با کپی جام قهرمانی گرند اسلم سال 1970  GREG WOOD / AFP

اندی ماری می‌گوید برگزار کنندگان مسابقات تنیس اوپن استرالیا باید به فکر برداشتن نام «مارگارت کورت» از روی استادیوم ملبورن پارک باشند، زیرا دیدگاه‌های کورت که چند بار قهرمان گرند اسلم شده، با روح ورزش تنیس مغایر است.

کورت ۷۸ ساله که رکورد تاریخی ۲۴ قهرمانی انفرادی را در دست دارد، به دلیل مخالفت علنی‌اش با ازدواج همجنسگرایان و ورزشکاران تراجنسی مورد انتقاد بوده‌است.

اندی ماری که پنج بار در ملبورن پارک به فینال بازی‌ها رسیده است، به تارنمای پرایدلایف گفت: «وقتی آدم به اوپن استرالیا می‌آید، می‌خواهد حواسش به تنیس باشد. دیدگاه‌های کورت حواس آدم را پرت می‌کند.»

«به نظر من تغییر نام استادیوم را باید در نظر بگیرند. نمی‌دانم چه کسی تصمیم نهایی را می‌گیرد، ولی به نظر من، نظرات کورت با روح تنیس سازگار نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدراسیون تنیس استرالیا، خانم کورت را برای بزرگداشت پنجاهمین سال پیروزی گرند اسلم او دعوت کرد، ولی گفت که با «دیدگاه‌های شخصی او» مخالف است.

در مراسم کم‌سروصدایی در استادیوم راد لیور، پیش از یک مسابقه یک چهارم نهایی، کپی جام قهرمانی پنجاه سال پیش را به کورت اهدا کردند و فیلم کوتاهی از پیروزی‌هایش در تنیس نشان دادند.

اندی ماری که برنده سه گرند اسلم شده است و قبلا بخت شماره یک جهان بوده است، گفت که واکنش تماشاگران به کورت بی حس و حال بود.

ماری گفت: «معلوم است که در این همه سال، خیلی‌ها را رنجانده است. به نظرم تنیس‌بازها نظرشان را روشن بیان کرده‌اند، که کار مثبتی است.»

© Reuters

بیشتر از ورزش