اسباب‌کشی دیوگو ژوتا از خانه گرگها به انفیلد

مهاجم ۲۳ ساله، دومین خرید بزرگ یورگن کلاپ در هفته‌های اخیر است

یورگن کلاپ انعطاف پذیری بازیکن پرتغالی را ستوده است PAUL ELLIS / POOL / AFP

دیوگو ژوتا با قراردادی پنج ساله به ارزش اولیه ۴۱ میلیون پوند از تیم وولوز به لیورپول رفت. یورگن کلاپ، سرمربی قرمزپوش‌ها با دو خرید اخیرش نشان داد که می‌خواهد مقام قهرمانی لیگ برتر باشگا‌‌ههای انگلستان را حفظ کند.

بسته به تعداد بازی و نیز موفقیت لیورپول در انگلستان و بازی‌های اروپایی، رقم قرارداد ژوتا ممکن است تا ۴۵ میلیون پوند برسد.

انعطاف‌پذیری وولوز در مورد بهای انتقال ژوتا، نقش مهمی در جوش خوردن معامله داشت. وولوز به ازای ۱۳.۵ میلیون پوند، کی-یانا هوور را از لیورپول خرید.

یورگن کلاپ سرمربی لویرپول دو فصل است که ژوتا را زیر نظر دارد و از تغییرپذیری، هوشمندی در یک سوم نهایی، و استقامتش در حال تملک توپ یا بدون آن، ستایش کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پپ لیندرز، معاون کلاپ، بزرگترین حامی ژوتا بود و از طریق مدیران او در پرتغال، وارد مذاکره بر سر انتقال بازیکن ۲۳ ساله وولوز به لیورپول شد.

ژوتا باعث فشرده‌تر شدن رقابت میان مهاجمان لیورپول خواهد شد، و مانند تیاگو آلکانتارا که هفته پیش به لیورپول پیوست، کلاپ قصد دارد از او در سیستم‌ها و بویکرد‌های مختلفی به بازی استفاده کند. مربیان لیورپول عقیده دارند که ژوتا سزاوار جا گرفتن در خط حمله قهرمان فصل پیش انگلستان است.

سرخ‌پوش‌های لیورپول در منطقه میانی و خط حمله، تیم‌شان بازیکن زیاد دارند و برای جذب ژوتا و تیاگو ناچار خواهند بود عذر یک یا دو بازیکن را بخواهند.

گفته شده بارسلونا و سرمربی جدیدش رونالد کومان که از تیم ملی هلند به این باشگاه آمده، به جذب جورجینیو واینالدم، بازیکن میانی لیورپول علاقه‌مند است. یک سال از قرارداد واینالدم با لیورپول باقی مانده است.

© The Independent

بیشتر از ورزش