مرگ موج‌سوار بر اثر حمله کوسه در ساحل گلدکوست استرالیا

از سال ۱۹۵۸ به بعد این نخستین باری است که کوسه در ساحل گلد کوست انسانی را از پا درمی‌آورد

مردی در استرالیا در ساحل مجهز به توری محافظ بر اثر حمله کوسه جان باخت. 

کوسه در آب‌های ساحلی گرین‌مونت بیچ در کولانگاتا به پاهای این شناگر پنجاه ‌و‌اندی‌ ساله حمله کرد. 

حمله اندکی بعد از ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی رخ داد و قربانی مدت کوتاهی بعد از حمله درگذشت. آمبولانس‌های سازمان امداد کویینزلند به محل حادثه آمده بودند. 

بلافاصله بعد از وقوع این حمله سواحل شمال و جنوب گرین‌مونت بیچ را تعطیل کردند.

شاهدان به شبکه تلویزیونی محلی ناین‌نیوز گفتند رهگذران و غریق‌نجات‌ها به سرعت وارد آب شدند تا به مرد قربانی کمک کنند اما قربانی اندکی بعد بر اثر شدت جراحات درگذشت. 

بهیارها در حال پاک‌سازی آب‌ محل حمله‌اند و بالگرد پلیس نیز برای یافتن کوسه در حال گشت‌زنی هوایی است. 

حمله کوسه در ساحل گلد‌کوست به ندرت رخ می‌دهد و آخرین بار در سال ۲۰۱۲ کوسه‌ای به موج‌سوار ۲۰ ساله‌ای در آب‌های ساحلی منطقه نابی‌بیچ حمله کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمله روز سه‌شنبه نخستین حمله مرگ‌بار کوسه در بیش از ۶۰ سال گذشته در ساحل گلد‌کوست است. آخرین بار در سال ۱۹۵۸ فردی به نام پیتر جرارد اسپرونک در ساحل پارادایس‌بیچ بر اثر حمله کوسه جان باخت. 

ساحل گرین‌مونت تحت حفاظت تجهیزات جلوگیری از حمله کوسه و از جمله تورهای محافظ است اما طبق هشدار درج شده در وبگاه برنامه تورهای ضدکوسه سازمان کشاورزی و ماهیگیری کویینزلند: «این تورها مانعی نفوذناپذیر بین کوسه‌ها و انسان ایجاد نمی‌کنند.» 

در این وبگاه آمده است که هدف از این توری‌ها جلوگیری از «کوسه‌های مقیم» و کوسه‌های گذری است که در پی شکار ماهی هستند، اما نمی‌توانند کاملاً از ورود کوسه‌ها به منطقه خاصی جلوگیری کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان