ردیابی ۱۵ کوسه در کالیفرنیا؛ یک موج سوار در حمله کوسه‌ها کشته شد

پس از این حمله یک کوسه پلاژ «سند دالِر بیچ» در سانتاکروز تعطیل شد

حضور کوسه‌های بزرگ سفید در  آبهای این منطقه از آمریکا معمول است - California. Bruce Bennett/Getty Images/AFP

به دنبال حمله یک کوسه به یک موج سوار در آبهای پلاژ «سند دالِر بیچ» در سانتاکروز، مقامات کالیفرنیا پلاژ را تعطیل کرده‌اند.

دفتر پزشک قانونی، هویت قربانی را «بن کلی» ۲۶ ساله اعلام کرده است که در ساعات بعدازظهر روز شنبه هنگام موج سواری در سواحل سانتاکروز هدف حمله یک کوسه قرار گرفت.

اداره پلیس ناحیه سانتاکروز در حساب فیسبوکش نوشت که این واقعه حدود ساعت ۱:۳۰ دقیقه بعد از ظهر در ۹۰ متری ساحل رخ داده است.

بنا به گزارش‌ها، آقای «کلی» به دنبال این حمله در دم جان سپرده است. اداره پلیس هنوز نوع کوسه‌ای که به این موج سوار حمله کرده بوده است، شناسایی نکرده است. 

یکی از ساکنان محل به شبکه تلویزیونی «کرون تی وی» گفت، هرچند حضور کوسه در آبهای این منطقه غیرعادی نیست، اما خبر این حمله مرگبار نگران‌کننده است. 

او گفت: «سخت غمگینم. عاشق اقیانوس هستم و اصلا دلم نمیخواهد مردم از آن بترسند.»

حضور کوسه‌های بزرگ سفید در این آبها معمول است.

اریک مِیلَندِر، عکاسی که با استفاده از پهباد از منطقه «موُنتِرِی» عکسبرداری میکند، در روزهای اخیر حضور دهها کوسه سفید را در نزدیکی خط ساحل ردیابی کرده است. او میگوید در روز شنبه از داخل قایقش شاهد فعالیت ۱۵ کوسه سفید بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استفاده از پلاژهای منطقه سانتا کروز، به خاطر شیوع ویروس کرونا به تنها چند ساعت در روز محدود شده است و مردم اجازه دارند بین ساعات ۱۱ صبح تا پنج بعدازظهر از ورزشهای آبی مثل موج سواری لذت ببرند. اما استفاده از ساحل شنی سانتاکروز ممنوع است. 

مقامات مسئول ضمن اشاره به مقررات ایالتی، می‌گویند استفاده از آبهای پلاژ «سند دالر بیچ» در ناحیه آن واقعه، تا ۱.۵ کیلومتر به سوی جنوب و شمال برای پنج روز ممنوع خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان