۶ ترفند مد که از سوی اعضای خانواده سلطنتی استفاده می‌شود

ظاهر شدن در هر گردش عمومی باید کامل و بدون نقص باشد

اغلب اعضای خانواده سلطنتی از شانه‌های توکار یا کش برای حفظ کلاه بر سر استفاده می‌کنند-Paul ELLIS / AFP

برای اعضای خانواده سلطنتی، قرار گرفتن در کانون توجه بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است، و به این معنی است که ظاهر شدن در هر گردش عمومی باید کامل و بدون نقص باشد.

خوشبختانه، ترفندهای مد و نکات ساده‌ای در سبک پوشش هست که به بانوان سطنتی  اطمینان خاطر می‌دهد تا هرگز نگران بلند شدن لباس و نمایان شدن بدن خود در روزهای بادی، یا (درد پا) در هنگام پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خیلی تنگ نباشند.

از بستن موهای باز گرفته تا به دقت راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند نه چندان راحت، همگی ترفندهای مدی هستند که این خانواده سلطنتی به هنگام حاضر شدن در انظار  عمومی از آنها استفاده می‌کنند. 

جوراب شلواری با پدهای چسبنده روی پاها

یکی از قوانین ناگفته اصول مد سلطنتی، امر می‌کند که زنان این خاندان سلطنتی به هنگام گردش‌های عمومی، باید جوراب شلواری‌های رنگ پا یا بی‌رنگ به پا کنند.

البته برای جلوگیری از لغزندگی پا در کفش‌های پاشنه بلند که راه رفتن را هم سخت‌تر می کند، اعضای سلطنتی مانند کیت میدلتون از جوراب شلواری‌هایی که در قسمت کف پاها، پدهای سیلیکونی دارند استفاده می کنند.

طبق گزارش‌های مجله «سان»، دوسش کمبریج جوراب شلواری‌های جان لوییز را ترجیح می‌دهد که قیمتش فقط ۷ دلار است و به رنگ‌های بدن، مشکی و قهوه‌ای عرضه می‌شود.

تور موی سر

تورهای جمع کننده مو هم یکی دیگر از ترفندهایی است که دوشس کمبریج زمانی که موهایش را مدل جمع‌کرده آرایش می‌کند، اغلب مورد استفاده قرار می‌دهد.

این وسیله ارزان قیمت زیبایی که می‌تواند موها را ساعت‌ها سرجای خود نگه دارد، همچنین به این معنی است که دیگر لازم نیست این دوشس نگران موهای باز در روزهای بادی باشد، یا مدل بسته موهایش، باز و پریشان شود.

بنا به گزاش «هارپرز بازار»، اولین باری که دیده شد کیت از این تور برای بستن مو استفاده کرده است، در اکتبر ۲۰۱۶ بود و هوادارانش متوجه شدند که این عضو خانواده سلطنتی در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۸ هم طی پروازی کم‌ارتفاع بر فراز کاخ باکینگهام که در جشن ۱۰۰ سالگی تاسیس نیروی هوایی سلطنتی صورت گرفته بود،‌ دوباره از همین ترفند آرایش مو استفاده کرده است.

رنگ‌های روشن

ملکه الیزابت دوم هم زمان حضور در مجامع عمومی از ترفندهای مد استفاده می‌کند و مهمترین انتخابش، پوشیدن لباس‌هایی به رنگ روشن است.

اگرچه ممکن است این طور به نظر برسد که این ملکه ۹۴ ساله تنها به دلیل علاقه‌مندی‌اش به رنگ‌های بسیار درخشان (نئونی) دست به انتخاب آنها می‌زند، ‌اما دلیل اصلی این است که این رنگ‌های درخشان در واقع باعث می‌شوند تا وی حتی در میان جمعیت، به خوبی دیده شود.

در مستند «ملکه در۹۰ سالگی»، سوفی، کنتس وسکس، شرح می‌دهد: «او باید برای دیگران برجسته باشد تا بتوانند بگویند که ‌من ملکه را دیدم.»

«فراموش نکنید وقتی او به سمتی می‌رود، جمعیتی از دو، سه،‌ چهار، ده و پانزده نفر در اطرافش تشکیل می‌شود و هرکس می‌خواهد بگوید که هنگام عبور ملکه توانسته بخشی از کلاه وی را ببیند.»

کلاه‌هایی با شانه توکار

با توجه به این که کلاه‌ها از لوازم مهم جانبی در مراسم خاص است، اعضای خانواده سلطنتی می‌خواهند مطمئن شوند که این کلاه‌ها در یک روز بادی به هوا بلند نمی‌شوند.

برای اطمینان از این که کلاه‌ها روی سر قرار دارند، اغلب اعضای خانواده سلطنتی از شانه‌های توکار یا کش برای حفظ این پوشش تزئینی بر سر استفاده می‌کنند.

«رزی الیویا»، دوزنده کلاه، پیش‌تر به مجله فوربس گفته بود:«تمام کلاه‌های من مجهز به شانه یا کش است که به راحتی پشت گوش و زیر همه مو قرار می‌گیرد و قابل مشاهده نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کفش‌های پاشنه‌بلند بزرگتر

با وجود آن که شاید از منظر مد اشتباه به نظر برسد، اما دلیلی دارد که همان طور که در عکس‌ها دیده می‌شود، اعضای مونث خانواده سلطنتی نظیر دوشس کمبریج و مگان مارکل، کفش‌های بزرگتری به پا کرده‌اند.

بنا به گفته‌های هریت دیوی، متخصص مد، پوشیدن کفش‌های سایز بزرگتر ترفندی است که توسط افراد مشهور بسیاری به کار گرفته می‌شود تا از تاول پا جلوگیری کند و نیز با راحتیاش، مانع متورم شدن پا شود.

 دیوی پیش از آن که به تورم پای ناشی ازایستادن زیاد اشاره کند، به مجله سان گفت:«افراد مشهور اغلب در مراسم‌ها و یا فرش قرمز کفش‌های یک یا دو سایز بزرگتر به پا می کنند و دلیلش تنها یک چیز است که همه ما با آن آشناییم، و آن هم جلوگیری از تاول پاهاست.»

وزن دادن به دامن‌ها و پیراهن‌ها

یکی از ترفندهای رایج اعضای سلطنتی، گنجاندن وزنه‌هایی (ابزاری که لبه را سنگین می‌کند) در لبه دامن و پیراهن است تا مطمئن شوند که باد باعث بلند شدن لباس و نمایان شدن بدن‌شان نشود.

استوارت پروین که یکی از خیاط‌های ملکه الیزابت است، قبلا به «دیلی میل» گفته بود که برای جلوگیری از حرکت دامن‌ها، وزنه‌های کوچک سربی را(که معمولا برای پرده‌ها استفاده می‌شوند) به لبه‌های این لباس‌های سلطنتی می‌دوزد.

© The Independent

بیشتر از زندگی