آمریکا خطاب به خامنه‌ای: حامی مسلمانان هستی؟ به سرکوب تاتارها از سوی روسیه اعتراض کن!

«خامنه‌ای تنها وانمود می‌کند که برای مسلمانان اهمیت قائل است»

وزارت امور خارجه آمریکا توجه علی خامنه‌ای را به سرکوب تاتارهای مسلمان در کریمه جلب کرده است-KHAMENEI.IR / AFP

حساب توییتر فارسی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به بازنشر کاریکاتور پیامبر اسلام در مجله فرانسوی شارلی ابدو، او را «منشن» کرد و نوشت: «آیا خامنه‌ای به پوتین برای برخورد وحشیانه روسیه با تاتارها در کریمه تحت اشغال روسیه اعتراض کرد؟ آیا او تا کنون حزب کمونیسیتی چین را برای حبس میلیون‌ها مسلمان در اردوگاه‌های کار اجباری در سین کیانگ محکوم کرده است؟

توییتر فارسی وزارت امور خارجه آمریکا در توییت دیگری نوشت: «خیر، خامنه‌ای تنها وانمود می‌کند که برای مسلمانان اهمیت قائل است و نیروهای او صدهاهزار مسلمان را در سراسر خاورمیانه کشته و هزاران نفر را زندانی کرده‌اند. کشورهای مسلمان هرگز نباید دشمنی این رژیم نسبت به مسلمانان را فراموش کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حساب کاربری خامنه‌ای در توییتر بازنشر این کاریکاتور را «گناه بزرگ و نابخشودنی نشریه فرانسوی در اهانت به چهره نورانی حضرت رسول اعظم» توصیف کرده و نوشته بود: «این اقدام عناد و کینه دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه مسلمانان را آشکار ساخت. سیاست‌های ضد اسلامی صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری حامل این‌گونه حرکت‌های دشمنانه است.»

وزارت امور خارجه آمریکا بارها در مقابل اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در مورد مسلمانان واکنش نشان داده است. از جمله نسبت به برخورد تبعیض‌آمیز او در مورد سرکوب مسلمانان اویغور از سوی دولت چین.

اکنون نیز وزارت امور خارجه آمریکا توجه علی خامنه‌ای را به سرکوب تاتارهای مسلمان در کریمه جلب کرده است.

تایمز بریتانیا پیش‌تر گزارش داده بود که ساکنان شبه جزیره کریمه که اغلب مسلمان هستند در برابر هجوم‌های تعرض‌آمیزی از سوی نیروهای مسلح روسی قرار دارند.

بیشتر از