سازمان ملل: اولین موارد ابتلا به کرونا در اردوگاه پناهندگان اردن 

بیش از صدهزار آواره سوری در اردوگاه‌های اردن به سر می‌برند

آنجلیا جولی، بازیگر سرشناس هالیوود سال‌ها پیش به عنوان نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از کمپ پناهندگان سوری در اردن دیدار کرده است -  Khalil MAZRAAWI / afp

 

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه گفت که این نهاد دو مورد ابتلا به ویروس کرونا را در میان پناهجویان سوری در اردوگاه ازرق در اردن تایید کرده است.  

این اولین موارد شناسایی شده ابتلا در میان سوری‌هایی است که در اردوگاه‌های پناهجویان در اردن به سر می‌برند. اردن میزبان بیش از صدهزار آواره سوری است که بر اثر جنگ داخلی سوریه بی‌جا و مکان شده‌اند.  

آژانس پناهندگان سازمان ملل می‌گوید دو بیمار به قرنطینه منتقل شده‌اند و همسایگانشان از دیگران جدا شده‌اند و هم‌زمان آزمایش‌‌های بیشتری از افراد گرفته می‌شود.  

حدود ۳۶ هزار پناهجوی سوری در اردوگاه ازرق به سر می‌برند، و اردوگاه بزرگ‌تر زعتری محل نگهداری حدود ۷۶ هزار نفر است. اردن در کل میزبان بیش از ۶۵۰ هزار پناهجوی سوری است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آژانس پناهندگان سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: «این اولین موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در اردوگاه پناهندگان در اردن است.  

شناسایی این موارد یادآوری است مبنی بر این که همه تحت تاثیر این همه‌گیری قرار گرفته‌اند، و راه حل آن باید از طریق همبستگی و همکاری بین‌المللی انجام گیرد.»

بیشتر از جهان