رقابت های تنیس ویمبلدون از دوشنبه در انگلستان آغاز می شود

راجر فدرر در راند اول به مصاف لويد هريس خواهد رفت

Wimbledon

رقابت‌هاى تنيس ويمبلدون، پرقدمت‌ترين مسابقه تنيس در دنيا و سومين «گرند اسلم» سال، از روز دوشنبه در كشور انگلستان آغاز خواهد شد و بار ديگر تنيس‌بازان مشهور جهان رودرروى يكديگر قرار خواهند گرفت. روز گذشته قرعه‌كشى اين مسابقات انجام شد و بازيكنان حريفان خود را شناختند.

نوواك جوكوويچ، مدافع عنوان قهرمانى و مرد شماره يك تنيس جهان، در اين مسابقات در راند اول به مصاف فيليپ كُلشرايبر از آلمان خواهد رفت. رافائل نادال، سيد ٣ در اين مسابقات است و پس از قهرمانى در مسابقات رولند گاروس، برای پیش‌گیری از آسيب احتمالى در هيچ مسابقه‌اى روى زمين چمن شركت نكرده است و در راند اول اين مسابقات، با حريف ژاپنى خود سوگيتا رقابت خواهد كرد. نادال تا کنون دو بار موفق به كسب عنوان قهرمانى در اين مسابقات شده است.

راجر فدرر كه در اين مسابقات از لحاظ درجه‌بندى سيد ٢ مسابقات است، در راند اول به مصاف لويد هريس از آفريقاى جنوبى خواهد رفت. راجر فدر با هشت عنوان قهرمانى، پرافتخارترين تنيس‌باز  در اين مسابقات به شمار مى‌رود و در پی کسب نهمین عنوان قهرمانی در اين مسابقات است. راجر فدر هفته گذشته موفق شد دهمین

عنوان قهرمانى خود را در مسابقات چمنِ حاله آلمان به دست آورد.

از اتفاقات مهم در اين مسابقات، مى‌توان به غيبت دلپُترو آرژانتينى به دليل مصدوميت از ناحيه زانو و عمل جراحى اشاره كرد. به نظر مى‌آيد که او برای مدتی طولانى از مسابقات تنيس دور خواهد باشد. مهم‌ترين اتفاق، شايد بازگشت اندى موراى بريتانيايى به مسابقات تنيس (البته در مسابقات دونفره) باشد.
اندى موراى پس از مسابقات اوپن استراليا اعلام كرده بود كه به دليل آسيب‌ديدگى از ناحيه لگن، قصد كناره‌گيرى از مسابقات حرفه‌اى تنيس را دارد، اما او پس عمل جراحى مجدد و موفقيت‌آميز تصميم به بازگشت گرفت و هفته گذشته در مسابقات دو نفره كويينز در لندن همراه با لوپز اسپانيايى، موفق به كسب عنوان قهرمانى در آن مسابقات شد. او همراه با هربرت فرانسوى در مسابقات ويمبلدون شركت خواهد كرد.

بیشتر از ورزش