سریال بی پایان مسی و بارسا: «فعلا ماندنی هستم»

باشگاه بارسلونا گفته بود اگر مسی می‌خواهد برود باید ۷۰۰ میلیون یورو بپردازد

تنها راهی که برای ترک باشگاه پیش روی مسی در تابستان جاری قرار داشت این بود که با کشاندن باشگاه به دادگاه این بند قرارداد را به چالش بکشد که عامل اصلی تصمیم جدید او مبنی بر ماندن در باشگاه شد - GERARD JULIEN / AFP

تایید شد که لیونل مسی با ‌بی‌میلی تا فصل ۲۰۲۰/۲۰۲۱ در بارسلونا باقی خواهد ماند.

بعد از درخواست رسمی مسی برای انتقال از بارسلونا در پایان ماه گذشته میلادی و با آب سرد ریختن بر امید منچستر سیتی برای جذب این بازیکن ۳۳ ساله، باشگاه بارسلونا توانست در آخرین مذاکرات با نمایندگان مسی به توافق برسد.

خورخه مسی، پدر این فوتبالیست سه روز گذشته را وقف مذاکره با این باشگاه اسپانیایی کرد اما بعد از صدور نامه‌ای پیشتر در روز جاری که بر قرارداد مسی با باشگاه تاکید داشت اظهار کرد این قرارداد با پایان فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ دیگر اجرایی نخواهد بود، اما این بازیکن تیم ملی آرژانتین با تغییر کامل نظر خود گفت برای فصل جاری در نوکمپ باقی خواهد ماند چرا که نمی خواهد این باشگاه را به دادگاه بکشاند. بر اساس قرارداد مسی بندی وجود دارد که برای خروج از باشگاه، او باید جریمه‌ای ۷۰۰ میلیون یورویی بپردازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسی اکنون تنها تا پایان فصل جاری قرارداد دارد و گرچه این باشگاه پیشنهاد تمدید قراردادش برای دو سال بیشتر را ارائه کرده، او در تابستان بعدی اجازه خواهد داشت بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای این باشگاه لالیگا را ترک کند. تصمیمی که او قصد انجامش را دارد مگر آنکه باشگاه واقعا نشان دهد امکان مبارزه‌ای تمام قد در لیگ قهرمانان را خواهد داشت.

مسی در مصاحبه با نشریه «گل» گفت: «وقتی از تصمیم خود مبنی بر ترک باشگاه با همسر و فرزندانم صحبت کردم، همه به شدت غمگین شدند. کل خانواده زد زیر گریه، فرزندانم نمی‌خواهند بارسلونا را ترک کرده یا حتی مدارس خود را عوض کنند. ولی من نگاهی رو به جلو دارم و می‌خواهم در بالاترین سطح ممکن رقابت کنم، عناوین قهرمانی برده و در مسابقات لیگ قهرمانان بازی کنم. شما می‌توانید برنده یا بازنده این مسابقات باشید چون سطح خیلی بالا و دشواری دارند ولی به هر صورت باید تا سر حد توان رقابت کنید.»

او ادامه داد: «دست کم این است که ما رقابت می‌کنیم ولی نباید تیم ما در رم، لیورپول و لیسبون از هم فرو بپاشد. دقیقا همان چیزی که به خاطرش این تصمیم را گرفتم که می‌خواهم باشگاه را ترک کنم.»

مسی می‌گوید جوزپ بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا به او گفته است در پایان فصل اجازه دارد به رایگان باشگاه را ترک کند گرچه این گفته پیش از شیوع بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا اظهار شده بود. در نتیجه وقتی تاریخ انقضای قرارداد در ۱۰ ژوئن فرا رسید بارسلونا هنوز در میانه فصل و منتظر بود تا بازی‌های لالیگا از سر گرفته شوند تا نهایتا عنوان قهرمانی این جام را در مبارزه علیه رئال مادرید از دست بدهد.

مسی افزود: «من فکر می‌کردم و مطمئن بودم که اجازه دارم باشگاه را ترک کنم. رئیس باشگاه همیشه می‌گفت من آخر فصل می‌توانم تصمیم بگیرم می‌خواهم بمانم یا بروم. اما اکنون بهانه کرده‌اند که من قبل از ۱۰ ژوئن این تصمیم را نگرفته‌ام وقتی که در آن تاریخ ما در لالیگا در میانه بازی‌ها بودیم و این ویروس کرونای زشت و این بیماری کل برنامه فصل را به هم زد. و به همین دلیل من به بازی برای باشگاه ادامه می‌دهم چرا که رئیس باشگاه به من گفته تنها راه خروج از تیم پرداخت جریمه ۷۰۰ میلیون یورویی است که امری غیر ممکن می‌باشد.»

تنها راهی که برای ترک باشگاه پیش روی مسی در تابستان جاری قرار داشت این بود که با کشاندن باشگاه به دادگاه این بند قرارداد را به چالش بکشد که عامل اصلی تصمیم جدید او مبنی بر ماندن در باشگاه شد.

مسی توضیح داد: «راه دیگری هم وجود داشت و آن رفتن به دادگاه بود. من هیچ وقت علیه بارسا به دادگاه نمی‌روم چون باشگاهی است که عاشقش هستم و از زمان ورودم به آن همه چیز را برایم مهیا کرده است. این باشگاه زندگی من است و من زندگی خود را اینجا ساختم. بارسا به من همه‌چیز داد و من برایش سنگ تمام گذاشتم. می‌دانم که هرگز حتی به فکر شکایت کردن از بارسا هم نیفتاده‌ام.»

با این وجود، این بدان معنی است که رونالد کومان، سرمربی جدید بارسا، باید پیش از شروع فصل جدید راهی یابد تا این بازیکن ناراضی را در ترکیب تیم جای دهد و البته واقعیت جالب توجه دیگر این است که بارسلونا باید برای بازی در فصل جاری به مسی ۷۰ میلیون یورو به عنوان جایزه وفاداری بدهد.

مسی در سال ۲۰۰۱ وقتی تنها ۱۴ سال داشت از باشگاه کودکی‌اش، نیوولز اولد بویز، به بارسلونا آمد و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این بازی شد و در این دوران برنده بی‌سابقه شش عنوان توپ طلا شد و به باشگاه خود کمک کرد ۱۰ بار قهرمان لالیگا و ۴ بار برنده لیگ قهرمانان شود.

پیشتر در روز جاری، پدر آقای مسی نامه‌ای به اداره ریاست لالیگا نوشت که ادعا می‌کرد بند جریمه ۷۰۰ میلیون دلاری پسرش نباید در تابستان جاری پرداخت شود و البته لالیگا هم به سرعت پاسخ داد که ادعای او فاقد مدارک لازم در مقابل عبارات صریح قرارداد است.

نامه خورخه مسی نوشت: «این غرامت ضمانت اجرایی ندارد وقتی تصمیم بازیکن برای لغو یک طرفه قرارداد از پایان فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ معتبر است.»

لالیگا پیشتر گفته بود: «به عنوان نماینده فوتبالیست حرفه‌ای، لیونل آندرس مسی و در واکنش به بیانیه‌ای که درباره وضعیت قراردادی این بازیکن از طرف لیگ حرفه‌ای فوتبال اسپانیا در تاریخ ۳۰ اوت ۲۰۲۰ صادر شده است، خورخه هوراسیو مسی اظهاراتی را ابراز می‌کند که بسیار از منافع ما که دفاع از اعضای خود (باشگاه‌ها) در این سازمان است، فاصله دارد. اولا، ما نمی‌دانیم شما چه قراردادی را بررسی کرده‌اید و بر چه اساسی به این نتیجه رسیده‌اید که لغو یک طرفه قرارداد توسط بازیکن در پایان فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ شامل بند جریمه نمی‌شود. ثانیا چنین نتیجه‌ای را گرفتن حاکی از ارتکاب اشتباهی آشکار از جانب شما است. در بند ۸.۲.۳.۶ قرارداد امضا شده توسط این بازیکن و باشگاه به صراحت اظهار می‌شود: «این غرامت اجرایی نخواهد بود اگر تصمیم یک‌طرفه بازیکن برای لغو قرارداد تا پیش از پایان فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ اعلام شود.»»

بر همین اساس لالیگا پاسخی سریع به نامه مذکور منتشر کرد و گفت: «لالیگا به پیام رسیده از طرف نماینده لئو مسی پاسخ داده است. در این پاسخ لالیگا اشاره می‌کند تفسیر آنها از این قرارداد بدون در نظر گرفتن زمینه آن انجام شده و بسیار از ماهیت واقعی آن فاصله دارد. لالیگا بر بیانیه صادره خود در تاریخ ۳۰ اوت تاکید می‌کند.»

© The Independent

بیشتر از ورزش