آمریکا ۱۱ شرکت فعال در فروش محصولات پتروشیمی ایران را تحریم کرد

سه مدیر اجرایی به پرداخت جریمه محکوم شدند

ساختمان خزانه‌داری آمریکا در واشینگتن-KAREN BLEIER / AFP

خزانه‌داری آمریکا شش شرکت را به اتهام کمک به یک شرکت پتروشیمی دارای روابط تجاری با ایران، تحریم کرد. پنج شرکت نیز از سوی وزارت امور خارجه آمریکا تحریم شده‌اند.

دفترهای شش شرکتی که در فهرست تحریم‌های خزانه‌داری قرار گرفتند در چین، ایران و امارات متحده عربی است و اتهام آنها همکاری با شرکت پتروشیمی «تریلیانس» است که مقر آن در هنگ‌کنگ‌ است. این شرکت به انجام معاملع‌های میلیون‌دلاری نفتی، محصولات نفتی و پتروشیمی برای ایران متهم است و در دی‌ماه گذشته در فهرست تحریم‌‌های خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت آبادان از جمله شرکت‌های تحریم شده هستند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «رژیم ایران از درآمد‌ فروش پتروشیمی برای ادامه تامین مالی تروریسم و دستور کار سیاست خارجی بی‌ثبات‌کننده خود استفاده می‌کند.» او در ادامه گفت: «دولت ترامپ به هدف قرار دادن آنهایی که در دور زدن تحریم‌ها علیه ایران مشارکت دارند، متعهد است.»

به گزارش نشریه هیل، وزارت امور خارجه آمریکا نیز پنچ شرکت دیگر را به اتهام دست داشتن در معامله‌های نفتی و پتروشیمی برای ایران تحریم کرده است. سه مدیر اجرایی این شرکت‌ها نیز به پرداخت جریمه محکوم شده‌اند. یکی از این افراد به نام علیرضا امین،‌ دارای تابعیت ایرانی است.