آیفون ۱۲ به‌زودی رونمایی می‌شود

اپل قبلا گفته است به خاطر مشکل ویروس کرونا، گوشی‌هایش با «چند هفته» تأخیر عرضه خواهند شد

 EverythingApple Pro/YouTube

یک گزارش جدید حاکی است اپل در صدد تولید چهار آیفون جدید و مجموعه‌ای از محصولات دیگر است. 

به گزارش بلومبرگ، که سابقه خوبی در افشای محصولات آینده اپل دارد، در چند ماه آینده گوشی‌های جدید و مدل‌های تازه آیپد، اپل واچ، هوم‌پاد و هدفون‌های جدید به بازار خواهند آمد. 

سه آیفون جدید طراحی تازه‌ای خواهند داشت که با گوشه‌های تیز، بیشتر شبیه به آیپد پرو به نظر می‌رسند. براساس گزارش رسیده، این شرکت همچنین با جایگزین کردن رنگ سبز یشمی با آبی، رنگ جدیدی به مجموعه خود اضافه خواهد کرد. 

اما شاید بزرگ‌ترین تغییر، افزودن یک تلفن کاملا جدید به خط تولید فعلی باشد. اپل در حال حاضر آیفون ۱۱ پرو را در دو اندازه و آیفون ۱۱ را فقط در یک اندازه تولید می‌کند، اما حالا انتظار می‌رود هر دو گوشی در دو اندازه عرضه شوند. 

گفته می‌شود مدل‌های پرو بعد از گوشی‌های ارزان‌تر عرضه خواهند شد. اپل اولین بار هنگام عرضه آیفون اکس هم چنین راهبردی را در پیش گرفت. به گزارش بلومبرگ، این جدیدترین برنامه عرضه محصولات اپل از زمان عرضه این گوشی در نوامبر ۲۰۱۷ است. 

اپل قبلا گفته است به خاطر مشکل ویروس کرونا، گوشی‌هایش با «چند هفته» تأخیر عرضه خواهند شد. نرم‌افزار گوشی‌ها اما طبق برنامه قبلی قرار است در ماه سپتامبر بیرون بیاید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه گوشی‌های جدید هنوز نام‌گذاری نشده‌اند، گزارش‌ها مکررا آن‌ها را به نام آیفون ۱۲ مورد اشاره قرار می‌دهند. اپل احتمالا عنوان «پرو» را برای دو مدل گران‌قیمت‌تر گوشی‌ها حفظ خواهد کرد. 

از دو مدل پرو، آن که اندازه بزرگ‌تری دارد بیشترین ارتقاء را خواهد داشت (مدلی که نمایشگر ۶.۷ اینچی دارد). به گزارش بلومبرگ، این گوشی علاوه بر چند تغییر عمده، به همان اسکنر LiDAR مجهز خواهد شد که در مدل اخیر آیپد پرو تعبیه شده است. 

علاوه بر این، اپل در نظر دارد ظرف ماه‌های آینده یک مدل جدید آیپد معرفی کند. این مدل جدید «ایر» نمایشگری خواهد داشت که مثل آیپد پرو فعلی تمام صفحه را می‌گیرد. 

اپل همچنین قصد دارد نسخه به‌روز شده اپل واچ، هدفون‌های سری ایرپاد که روی گوش می‌نشیند، و مدل کوچک‌تر و ارزان‌تر هوم‌پاد را نیز عرضه کند. بلومبرگ گفته است این شرکت هنوز دارد روی لوازم ردگیری خود و نسخه جدید اپل تی‌وی برنامه‌ریزی می‌کند که تا سال آینده آماده نخواهند شد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی