سفر مکرون به بیروت همزمان با تشکیل دولت جدید لبنان

مکرون سفر خود را با ملاقات «فیروز»، یکی از مشهورترین خوانندگان جهان عرب آغاز کرد

مکرون از سوی میشل عون رئیس جمهوری لبنان مورد استقبال قرار گرفت- DALATI AND NOHRA / AFP

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، شامگاه دوشنبه ۱۰ شهریور، وارد بیروت شد و از سوی میشل عون رئیس جمهوری لبنان مورد استقبال قرار گرفت.

این دومین سفر مکرون به لبنان بعد از انفجار مهیب بندر بیروت است.

مکرون سفر خود را با دیدار از «فیروز»، یکی از مشهورترین خوانندگان جهان عرب آغاز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز این خواننده ۸۵‌ساله به عنوان یکی از نمادهای ملی لبنان و نماد صلح در این کشور شناخته می‌شود. رئیس جمهوری فرانسه در سفر اخیر خود تاکید کرد که «می‌خواهد اطمینان حاصل کند که دولت جدید لبنان اصلاحات لازم را انجام خواهد داد.» مکرون در تلاش برای تسریع روند اصلاحات سیاسی و اقتصادی در لبنان است.

سفر رئیس جمهوری فرانسه به لبنان در حالی صورت می‌گیرد که روز دوشنبه میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، مصطفی ادیب را مأمور تشکیل کابینه کرد.

حسان دیاب، نخست‌وزیر پیشین این کشور پس از انفجار مهیب در بیروت و در پی اعتراضات گسترده مردم، از سمت خود استعفا داده بود.

انفجار بیروت ۱۴ مرداد رخ داد و باعث کشته شدن بیش از ۱۹۰ نفر شد. بحران سیاسی در لبنان پس از وقوع این انفجار اوج گرفته است. تظاهرکنندگان روز دوشنبه علیه مصطفی ادیب، نخست وزیر جدید لبنان هم شعار سر دادند.

لبنان با بحران اقتصادی شدیدی نیز مواجه است. منتقدان معتقدند با ایجاد اصلاحات در ساختار سیاسی این کشور و رفع فساد، می‌توان با بحران اقتصادی مقابله کرد.

بیشتر از جهان