سال تحصیلی در عربستان با آموزش از راه دور آغاز شد

باتوجه به شیوع کووید-۱۹، کلاس‌های حضوری تعلیق شده است

تصور آرشیوی از آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان-YASSER AL-ZAYYAT / AFP

دانش‌آموزان در عربستان سعودی از روز یکشنبه سال تحصیلی را با طرح آموزش از راه دور آغاز کردند. باتوجه به ادامه شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، کلاس‌های حضوری همچنان تعلیق شده خواهد بود و دانش‌آموزان از منزل و در چارچوب روش‌های آموزش از راه دور روند تحصیلی خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ان‌اچ‌کی، به منظور مقابله با شیوع کرونا، دولت تصمیم گرفته است که هفت هفته نخست سال تحصیلی را با روش آموزش از راه دور آغاز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش عرب‌نیوز حاکی از آن است که شش میلیون دانش‌آموز و نیم میلیون معلم در طرح آموزش از راه دور شرکت خواهند داشت.

این طرح تحت عنوان «مدرسه من» معرفی شده و باتوجه به اینکه طرح جدیدی در عرصه آموزش مدارس در عربستان به‌شمار می‌رود، با پیچیدگی‌هایی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها مواجه شده است.

به همین منظور وزیر علوم عربستان سعودی اعلام کرده است که هفته نخست سال تحصیلی برای دانش‌آموزان و آموزگاران جنبه آموزشی خواهد داشت.

عربستان سعودی اقدامات متعددی در مقابله با کووید-۱۹ و کاهش ریسک ابتلا انجام داده است که از جمله آنها می‌توان به لغو برگزاری حج به شیوه متداول سال‌های گذشته اشاره کرد. حج امسال تنها با حضور تعداد محدودی از افراد مقیم عربستان سعودی و با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر از جهان