عملیات موفقیت‌آمیز پیدا کردن ۳۹ کودک ربوده شده در آمریکا

«این کودکان در معرض بیشترین خطرات بودند و یافتن آن‌ها پرچالش‌ترین موارد در این منطقه تلقی می‌شد»   

در جریان این عملیات، کارآگاهان ۹ نفر را به اتهاماتی چون قاچاق انسان برای سوءاستفاده جنسی، مواد مخدر، حمل اسلحه، کودک‌ربایی، و دخالت در حضانت بازداشت کردند - Shane T. McCoy/US Marshals

ماموران فدرال آمریکا (یو اس ام اس) روز پنجشنبه اعلام کردند که در پایان بخشی از عملیات موسوم به «فراموش نشده»، ظرف دو هفته جست‌وجو تعداد ۳۹ کودک گمشده را در ایالت جورجیا ردیابی کرده و یافته‌اند. 

شبکه خبری سی بی اس گزارش داده است که واحد کودکان گمشده ماموران فدرال با همکاری مقامات جورجیا موفق به نجات ۲۶ کودک و کشف محل نگاهداری ۱۳ کودک دیگر شدند.

به گزارش «یو اس ای تودی»، ماموران عملیات خود را از دو هفته پیش از آتلانتا و ماکون آغاز کردند و در جریان آن کودکان گمشده‌ای را یافتند که سنشان از سه  تا ۱۷ سال برنمی‌گذرد. 

«یو اس ام اس» روز پنجشنبه در یک بیانیه خبری گفت: «این کودکان در معرض بیشترین خطرات بودند و یافتن آن‌ها پرچالش‌ترین موارد در این منطقه تلقی می‌شد.»   

اداره پلیس فدرال افزوده است که سطح خطری که متوجه این کودکان بود، «بر أساس شاخص‌های خطر، از جمله سوءاستفاده جنسی، استثمار کودک، تجاوز و آزار جسمی، و شرایط پزشکی و روانی» تعیین شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«یو اس ام اس» پس از ردیابی محل نگاهداری ۱۳ کودک گفت: «کودکان دیگری نیز به درخواست پلیس ردیابی شدند  تا از سلامت آن‌ها مطمئن شویم.»

«کارآگاه‌های یو اس ام اس محل هر یک از کودکان را شخصا یافتند و سلامت و امنیت آن‌ها را تایید کردند.»  

در جریان این عملیات، کارآگاهان ۹ نفر را به اتهاماتی چون قاچاق انسان برای سوءاستفاده جنسی، مواد مخدر، حمل اسلحه، کودک‌ربایی، و دخالت در حضانت بازداشت کردند.

داربی کربی، رئیس واحد کودکان گمشده، در بیانیه‌ای گفت: «وقتی فراریان را دنبال می‌کنیم، حس خوبی می‌دهد که بدانیم افراد خبیث پشت میله‌های زندان قرار می‌گیرند. اما این دستاورد در مقابل یافتن یک کودک گمشده هیچ است.»

او افزود که واحد زیر نظر او «از ‌آن‌ها مراقبت می‌کند و کمک هایی را که به آن احتیاج دارند، در اختیارشان قرار می‌دهد».

شبکه سی بی اس می‌گوید که در سال گذشته، یو اس ام اس تعداد ۲۹۵ کودک گمشده را در سراسر کشور بازیابی کرده است و به ۷۵ درصد آن‌ها کمک کرده است که سالم به خانه‌هاشان بازگردند. 

دونالد واشنگتن، رئیس کل این واحد ویژه فدرال، نیز گفته است: «پیام ما به کودکان گمشده و خانواده‌های آن‌ها این است که ما هرگز دست از جست‌وجو برای آن‌ها بر‌نمی‌داریم.»

© The Independent

بیشتر از جهان