پنس در گردهمایی جمهوریخواهان: آمریکا چهار سال دیگر به ترامپ نیاز دارد

«ترامپ برای کشتن سلیمانی هواپیما فرستاد، بایدن برای ارسال پول به حکومت ایران»

دونالد ترامپ و مایک پنس به همراه همسران خود در سومین شب گردهمایی ملی جمهوریخواهان-DREW ANGERER / GETTY IMAGES VIA AFP

جمهوری‌خواهان آمریکا در سومین شب گردهمایی خود که با مراسم پذیرش رسمی معاونت دونالد ترامپ از سوی مایک پنس همزمان شد، تفاوت مواضعشان با دمکرات‌ها را با مقایسه دو هواپیمایی که برای کشتن سلیمانی، و برای ارسال پول به ایران رفت، تشریح کردند.

در این گردهمایی جمهوری‌خواهان، تعدادی از مقام‌های نظامی کنونی و سابق و اعضای خانواده ترامپ هم حضور داشتند. ریچارد گرنل، سفیر پیشین آمریکا در آلمان، که به اتخاذ مواضع تند علیه ایران مشهور بود، در این مراسم حضور داشت و در مورد ایران صحبت کرد.

او در سخنرانی خود، به جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری دمکرات‌ها، انتقاد کرد که «نیمه‌شب برای حکومت تهران پول نقد فرستاد».

گرنل صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد که «البته رییس جمهور ترامپ هم نیمه‌شب یک هواپیما فرستاد، اما ماموریت آن کشتن سردسته تروریست‌ها بود.»

اشاره او به کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بود.

گرنل از سیاست‌های دونالد ترامپ در افغانستان و عراق حمایت کرد و گفت که «در چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ هیچ جنگی رخ نداد.»

کیت کلاگ، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ هم در این مراسم از قاسم سلیمانی نام برد: «ترامپ تروریست‌ها را در خاورمیانه از بین برد؛ تروریست‌هایی هم‌چون البغدادی، رهبر داعش، و قاسم سلیمانی که مسئول کشته شدن صدها آمریکایی در عراق بود، در دوران او کشته شدند.»

مایک پنس، که محور گردهمایی شب گذشته بود، هم به سیاست‌های ترامپ در خاورمیانه اشاره کرد و گفت که در دوران ریاست جمهوری او، سرزمین‌های تحت اشغال گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) آزاد شد. این سرزمین‌ها، منطقه‌ای دو برابر پنسیلوانیا بود.

پنس در مقابل مخاطبانی که حضور فیزیکی داشتند، از جمله آقای ترامپ و همسرش ملانیا این سخنرانی را ایراد کرد و بیشتر صحبت‌هایش را به امنیت داخلی آمریکا اختصاص داد.

پنس در میان تشویق جمعیتی که فریاد می‌زد «چهار سال دیگر»، همراه ترامپ و ملانیا روی صحنه رفت. پنس در این سخنرانی گفت که فروتنانه معاونت دونالد ترامپ را می‌پذیرد و ایالات‌متحده آمریکا چهار سال دیگر به ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ احتیاج دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او هشدار داد که امنیت آمریکایی‌ها و شهرهایشان به انتخاب دوباره دونالد ترامپ در زمانی که شورش‌های خشونت‌آمیز در سراسر کشور گسترد ه‌شده وابسته است.

معاون دونالد ترامپبه رای‌دهندگان گفت: «هموطنان آمریکایی من، ما در دوره آزمایش بسیار دشواری هستیم، اما در شرایط همه‌گیری جهانی [ویروس کرونا]، درست زمانی که کشورمان در حال بهبود بود، شاهد خشونت و هرج‌ومرح در خیابان‌های شهرهای بزرگ هستیم.»

او با تاکید بر این‌که این خشونت باید متوقف شود ادامه داد: «من و رئیس‌جمهور ترامپ همیشه از حق اعتراض مسالمت‌آمیز آمریکایی‌ها حمایت کرده‌ایم، اما شورش و غارت، اعتراض آرام نیست و پایین کشیدن مجسمه‌ها ازادی بیان نیست. کسانی‌که این کارها را انجام داده‌اند تحت پی‌گرد قانونی قرار می‌گیرند.»

اشاره او به مجسمه های فرماندهان جنوب در جنگ داخلی قرن نوزدهم بود.

آقای پنس در این سخنرانی به مواضع متفاوت ترامپ و رقیب دمکراتش، جو بایدن اشاره کرد و گفت که آقای ترامپ بر قانون پافشاری می‌کند، اما «جو بایدن می‌گوید که آمریکا به طور سیستماتیک نژادپرست است و اجرای قانون در آمریکا یک جانبداری مطلق علیه اقلیت‌ها است.»

او تاکید کرد که در انتخابات آینده، مساله این است که انتخاب کنیم: «آیا آمریکا آمریکا می‌ماند.»

او با خانواده افرادی که عزیزانشان را به دلیل ویروس کرونا از دست داده‌اند و کسانی که هنوز بیمارند همدردی کرد و گفت: «با این همه قربانی، امسال شبیه هیچ سالی نبود. با وجود همه سختی‌ها، ما دوباره مسیرمان را پیدا می‌کنیم.»

لارا ترامپ، همسر اریک ترامپ (عروس ترامپ)، جک برور، بازیکن آمریکایی آفریقایی‌تبار پیشین لیگ ملی فوتبال آمریکایی، کیلی مک‌اننی، معاون مطبوعاتی کاخ سفید و کارن پنس، معاون بانوی دوم آمریکا و همسر مایک پنس، هم در گردهمایی شب گذشته جمهوری‌خواهان در حمایت از دونالد ترامپ سخنانی را ایراد کردند.