وزیر امور خارجه استرالیا: کایلی مور گیلبرت بر‌اساس اتهاماتی که قبول نداریم، محکوم شد

«شرایط بسیار دشواری برای کایلی و خانواده‌اش است و به تلاش‌ برای آزادی او ادامه می‌دهیم»

کایلی مور گیلبرت از شهریورماه ۱۳۹۷ به اتهام جاسوسی برای کشور بیگانه در زندان اوین به سر می‌برد-عکس از شبکه‌های اجتماعی

کایلی مور گیلبرت شهروند استرالیایی‌-بریتانیایی زندانی در ایران به گفته وزیر امور خارجه استرالیا در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برد اما آب و غذا دریافت می‌کند.

مریس پین با اشاره به اینکه استرالیا به تلاش‌ها برای آزادی این استادن مطالعات اسلام در دانشگاه ملبورن ادامه می‌دهد، گفت: «او بازداشت شد، متهم شد و بر اساس اتهاماتی که آنها را قبول نداریم، محکوم شد.»

پین در ادامه گفت: «می‌دانیم شرایط بسیار دشواری برای کایلی و خانواده‌اش است و به تلاش‌ها برای آزادی او ادامه می دهیم.»

این در حالی است که دوستان و همکاران کایلی مور گیلبرت در گفت‌و‌گو با آسوشیتدپرس استرالیا نسبت به وضعیت سلامتی او ابراز نگرانی کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر یک ماه از انتقال کایلی مور گیلبرت از زندان اوین به زندان قرچک سپری می‌شود و او همچنان در حال سپری کردن ۱۰ سال حکم حبس است که به اتهام جاسوسی دریافت کرده است.

سفر استرالیا در تهران ماه گذشته با کایلی در زندان قرچک ملاقات کرد.

کایلی مور گیلبرت شهریورماه ۱۳۹۷ برای حضور در کنفرانس شیعه شناسی به ایران سفر کرد. او هنگام بازگشت در فرودگاه تهران بازداشت شد. اما خبر بازداشت او حدود یک سال بعد در تابستان ۱۳۹۸ علنی شد. زمانی که یک زوج استرالیایی دیگر در ایران به اتهام به پرواز درآوردن پهپاد در نزدیکی جاجرود بازداشت شدند.

جولی کینگ و مارک فرکین بعدا همزمان با بازگشت یک شهروند ایرانی بازداشت شده در استرالیا، آزاد شدند، اما کایلی مور گیلبرت همچنان در زندان ماند.

او پیش‌تر در نامه‌هایی ادعا کرده بود که پیشنهاد همکاری با وزارت اطلاعات در مقابل آزادی را نپذیرفته است.