دو برد در اوپن آمریکا؛ دستاوردی بزرگ برای اندی ماری

شماره یک سابق جهان پس از دو جراحی جدی ران خود، هنگام برگشت به میدان انتظارات خود را پایین آورده است

قهرمان سال ۲۰۱۲ با آغاز رقابت‌ها در روز ۳۱ آگوست، دوباره خود را در کانون توجه خواهد یافت-MATTHEW STOCKMAN/ Getty Images via AFP

به گفته مرد شماره یک سابق انگلستان، تیم هنمان، به نظر می‌رسد اندی ماری همچنان دارد به روزهای اوج خود باز می‌گردد و هواداران در رقابت‌های اوپن آمریکا باید با این مرد ۳۳ ساله صبوری کنند.

بیشتر از سه سال طول کشید تا ماری به اولین پیروزی خود مقابل یک بازیکن از فهرست ۱۰ بازیکن برتر تنیس دست پیدا کند. او روز دوشنبه با شکست الکساندر زورف در رقابت‌های اوپن غرب و جنوب در نیویورک به این پیروزی رسید.

شماره یک سابق جهان پس از دو جراحی جدی ران خود، هنگام برگشت به میدان انتظارات خود را پایین آورده است.

قهرمان سال ۲۰۱۲ اما، با آغاز رقابت‌های گرند‌اسلم در ورزشگاه فلاشینگ‌میدو روز ۳۱ آگوست، دوباره خود را در کانون توجهات خواهد یافت.

هن‌مان، که در پوشش ویژه رقابت‌های اوپن آمریکا توسط آمازون نقش دارد، احساس می‌کند قهرمان دو دوره ویمبلدون می‌تواند از این فرصت برای محک زدن خود استفاده کند تا بفهمد مسیر بهبودی را تا چه اندازه طی کرده است.

او گفت: «من هیچ وقت از وضعیت جسمی او تعجب نمی‌کنم زیرا که وضعیت جسمی موقتی است و کلاس است که دائمی است. اندی همیشه بازیکن بزرگ تنیس خواهد ماند اما با توجه به قدرتی بودن بازی‌ها در حال حاضر، من بیشتر مایل بودم آمادگی او را از نظر جسمانی مشاهده کنم.»

«تنیس بازی کردن اندی معرکه است و مثل همیشه نشان داد که رقیب قدری است.»

«او از این پیروزی روحیه زیادی خواهد گرفت و ما باید دعا کنیم تا آخر ادامه بدهد، و امیدوارم که بدن او بتواند به اوج برگردد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«جالب اینجاست که هر کسی دارد اندی را بیشتر می‌شناسد و این فقط دار و دسته تنیس بازان نیستند، تیم پزشکی هم دارد یاد می‌گیرد.»

«کاری که او می‌کند بی‌نظیر است. هیچ کس در این سن با پای جراحی شده برنگشته است ... که در این سطح ورزشی بازی کند. با این پاهای تازه، کاری که اندی دارد می‌کند هیچ کس تا به حال نکرده است.»

«او به خودش گفته اگر گرند اسم فقط یک ست بود شکی نیست که می‌تواند برنده شود. اما بیشتر از یک ست است، باید از پنج ست بیشترین امتیاز را بگیری و مجبوری هفت ست بازی کنی.»

«ما باید صبور باشیم. اوپن آمریکا فقط دومین تورنامنت در عرض ۱۰ ماه است.»

«او اگر بتواند یک یا دو دور برنده شود، فکر می‌کنم دستاورد بزرگی است. ولی خوب این به او مربوط است که سعی کند در این راه توان از دست رفته خود را به دست آورد تا شاید در ویمبلدون حتی رقیب قدرتری باشد.»

هن‌مان ۴۵ ساله قبول دارد که اوضاع الان، چه داخل زمین و چه بیرون «خیلی فرق کرده» است. مسابقات که به خاطر همه‌گیری کرونا متوقف شده بود حالا پشت درهای بسته از سر گرفته می‌شود.

او گفت «خیلی عجیب است. حرکات باورنکردنی انجام می‌شود و توپ جا به جا می‌شود اما هیچ عکس‌العملی (از جمعیت) شنیده نمی‌شود. خیلی عجیب است.»

«اما فکر می‌کنم آن چه بیشتر جلوه می‌کند این است که بازیکنان از برگشتن به زمین خیلی خوشحالند.»

«انگار که زمین برایشان کوچک شده و سطح تنیسی که بازی می‌کنند معرکه است. در اوپن آمریکا هم توقعی جز این ندارم.»

مسابقات اوپن آمریکا را از تاریخ ۳۱ آگوست تا ۱۳ سپتامبر از ویدئو پاریم آمازون مشاهده کنید.

© The Independent

بیشتر از ورزش