زوج افغان جشن عروسی‌ خود را با لباس نظامی برگزار کردند

این اقدام در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان انجام شد

باسط قاسمی، افسر اردوی ملی افغانستان همراه با شبنم سروری، جشن عروسی را با پوشیدن لباس نظامی اردوی این کشور برگزار کردند- عکس از رسانه‌های افغانستان


زوج افغان به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در روز عروس‌شان لباس نظامی برتن کردند و این روز را با حضور داشت مقامات امنیتی وزارت دفاع این کشور و عزیزان‌شان جشن گرفتند. 
باسط قاسمی، افسر اردوی ملی افغانستان است، وی همراه با عروس‌اش شبنم سروری، جشن عروسی‌شان را با پوشیدن لباس نظامی اردوی این کشور برگزار کردند. آنان دلیل این کارشان را حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و حضور جوانان در نظام خواندند. 
آقای قاسمی، که خود افسر اردوی ملی این کشور است می‌گوید: «لباس نظامی را بخاطر برتن کردیم که دیگر سربازان، افسران و جنرالان کشور ما به ویژه در وزارت دفاع، تشویق شوند که از پوشیدن لباسی که پرافتخاری‌ترین لباس است ننگ نکنند و افتخارانه فرزندان‌شان را به صفوف اردوی ملی، پلیس ملی و امنیت ملی و دیگر ارگان‌های امنیتی بفرستند.» 
در این محفل وزیر دفاع این کشور و شماری دیگر از مقامات این وزارت نیز اشتراک نموده بود. 
اسدالله خالد، سرپرست و نامزد وزیر وزارت دفاع این کشور با نصب رتبه «جگرنی» به شانه‌های آقای باسط قاسمی (داماد) آن هم در این روز، خوشی وی را دو چند ساخت و گفت: «قوای امنیتی به ویژه دفاعی افغانستان مانند یک فامیل است و در درد، رنج و خوشی یک‌دیگر شریک هستند، همان‌طور که به غم و درد افسران اردوی ما می‌روم، امروز نیز در محفل خوشی افسر ما اشتراک کردیم.» 
آقای خالد، وضعیت امنیتی و جنگی افغانستان را در این روزها خوب نخواند گفت: «متاسفانه در این روزها غم‌های ما زیاد است، بیشتر شهید و زخمی داریم، اما باز هم خوش استیم که در محفل خوشی شما نیز اشتراک کردیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


منیره یوسف‌زاده، معاون وزارت دفاع این کشور نیز در جشن عروسی این افسر نظامی اشتراک کرده بود و در صفحه فیسبوکش در مورد نوشته است: «محفل عروسی افسر جوان آقای باسط، و بانو شبنم، توسط معاونیت تعلیمات و پرسونل وزارت دفاع ملی و مدیرت هوتل کانتینتال، با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ حمایت از منسوبین اردو و ترویج فرهنگ کاهش مصارف ازدواج جوانان به ویژه منسوبین اردو، بسیار ساده و مختصر دایر گردید.» 
بانو یوسف‌زاده در ادامه نوشت: «خانم شبنم، (عروس باسط قاسمی) به پاس احترام به نیروهای امنیتی، «مهراش» را بیرق سه‌رنگ کشور تعیین کرد. »
شمار دیگر از جوانان افغانستان از این کار آقای باسط قاسمی، افسر اردوی ملی و خانمش استقبال کردند، می‌گویند، این زوج با اینگونه عروسی که کردند دو پیام را برای مردم و جوانان نشان دادند، نخست اینکه لباس نظامی برتن کردند و حمایت‌شان را از نیروهای امنیتی و دفاعی ما اعلام کردند. دوم اینکه فامیل‌ها ما باید از مصارف بلند عروسی جلوگیری کنند و با پول کم و جشن مختصر جوانان نامزدار را به آرزوی های‌شان برسانند. 
سلیم سروری، جوان است که دوسال می‌شود نامزد است می‌گوید: «خانه این شاه و عروس آباد. خداوند عمر دراز و پر از خوشی نصیب‌شان بگرداند و به آرزوهای که دارند برسند. من این از شنیدن این خبر خیلی‌ها خوش شدم. آقای قاسمی با خانم سروی با این کار که کردند هم از نیروهای امنیتی حمایت نمودند، هم خواستند که جوانان در نظام حضور پیدا کنند و از دولت و کشورشان دفاع کنند و هم دیگران را تشویق کردند که از مصارف زیاد در جشن عروسی جلوگیری کنند.» 
رامین صالح، نظامی است می‌گوید: «برای هر دوی‌شان مبارک باد می‌گویم، به پای هم پیر شوند و روزی بتوانند که مانند خود سایر جوانان را حمایت کنند. این جشن عروسی با پوشیدن لباس نظامی بدون شک که جوانان را تشویق می‌کند که از نظام‌شان دفاع نموده در صفوف اردوی و نیروهای امنیتی بروند تا دشمنان ما نتوانند بار دیگر کشور ما را به خاک و خون یکسان بسازند.» 

بیشتر از