عذرخواهی پرویز فتاح به دلیل سخنانش علیه مسئولین 

رئیس بنیاد مستضعفان: در حرف‌هایم درباره مقامات «بی‌انصافی» کرده‌ام

یک‌روز پس‌از آن که غلامعلی حدادعادل، با انتشار ویدیویی به ادعاهای پرویز فتاح، پاسخ تندی داد، حالا رئيس بنیاد مستضعفان از مواضع قبلی خود کوتاه آمده و می‌گوید که «بی‌انصافی» کرده است.

این مقام منصوب علی خامنه‌ای از حرف‌هایی که اخیرا در صداوسیما درباره استفاده‌ اشخاص از اموال دوران پهلوی زده، عذر خواسته است. 

در ویدیو کوتاهی که امروز منتشر شده پرویز فتاح گفته است که «فراد و سازمان‌هایی که در تلویزیون اسم بردم از املاک استفاده شخصی نداشته‌اند. خطای بنده بود که تیتروار نام بردم و بعضا اطلاعاتم ناقص بود.»

چندی پیش پرویز فتاح در صداوسیمای جمهوری اسلامی حملات تندی را علیه مسئولین سابق مملکت و هم‌چنین برخی نهادهای حکومتی بیان کرده بود و آنان را متهم کرده بود که اموال متعلق به بنیاد مستضعفان را تصاحب کرده‌اند.

فتاح تندترین حملات خود را متوجه یکی از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی در ایران یعنی غلامعلی حداد عادل کرده بود و جزئیاتی را درباره ملکی که غلامعلی حداد عادل برای اداره مدرسه فرهنگ در منطقه فرشته تهران به قیمت پایین از بنیاد اجاره‌کرده افشا کرد و از این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که ملک را به این سازمان باز پس دهد.

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم با انتشار یک ویدئو درباره ادعاهای رئیس بنیاد مستضعفان کشور، واکنش نشان داد.

در متنی که حداد عادل می‌خواند به نکات مختلفی اشاره شده است و در ابتدای آن با لحنی طعنه‌آمیز آمده است که «در سال‌های گذشته هرج و مرج کاملی بر بنیاد حاکم بوده و حالا فتاح فرشته نجات شده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حداد عادل خطاب به پرویز فتاح می‌گوید: «آقای فتاح بنده از شما می‌پرسم آیا نمی‌دانستید که مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام معظم رهبری از وضع نابهنجار رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش با توصیه مؤکد ایشان برای احیای این رشته ایجاد شده و ایشان با تصدیق ضرورت امر به مسئولان امر وقت بنیاد دستور داده‌اند برای تأسیس و اداره این مدرسه کمک کنند و کمک بنیاد در سال ۱۳۷۲این بود که خانه‌ای در اختیار مدرسه قرار دادند که همان خانه‌ای است که شما در برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرده‌اید».

پس از اظهارات فتاح تمامی نهادها و یا اشخاصی که رئیس بنیاد مستضعفان از آنها نام برده بود نسبت به این اظهارات واکنش نشان دادند. حداد عادل آخرین کسی بود که واکنش تندی به سخنان فتاح نشان داد و به نظر می‌رسد این واکنش، رئیس بنیاد مستضعفان را ناچار به عذرخواهی کرده است. 

چندی پس از سخنان فتاح بود که روزنامه کیهان، نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی در ایران به تندی ادعاهای فتاح را رد کرد و نوشت «اظهارات جناب فتاح درخصوص ملک واگذار شده به آقای حداد عادل نیز مخدوش است و با واقعیت فاصله دارد».

بیشتر از