جان کری: ترامپ دست‌وپا چلفتی است

ستاد ترامپ: توافق هسته‌ای ایران را به خاطر بیاور

کری گفت که ترامپ دست‌وپا چلفتی است و دیدارهای دیپلماتیک را به «پشت‌صحنه‌های خنده‌دار» تبدیل می‌کند-JIM WATSON / AFP

ستاد انتخاباتی ترامپ، آنچه را جان کری «شکست سیاست خارجی رئیس‌جمهور ترامپ» خواند به‌سرعت پاسخ داد. این ستاد «قرارداد هسته‌ای بحث‌برانگیز ۲۰۱۵» را به وزیر امور خارجه اسبق آمریکا یادآور شد.

اتاق جنگ ترامپ در توییتی نوشت: «جان کری و جو بایدن پول نقد به ایران فرستادند و قرارداد وحشتناک ایران را حمایت کردند. آن‌ها به جای حفظ امنیت آمریکا، به اسرائیل خیانت کرده و به ایران کمک کردند تا تروریسم را تأمین مالی کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش فاکس نیوز، این گروه ادامه داد: «جان کری درباره توافق ایران دروغ می‌گوید. موضوع حیرت‌آور این است که تائید شده است ایران هرگز به این توافق متعهد نبوده است. سازمان ملل متحد تائید کرده که ایران از همه جوانب این توافق را نقض کرده است. او به ایران همه‌چیز داد و هیچ‌چیز نگرفت و دنیا را ناامن‌تر کرد.»

کری در سخنرانی خود در دومین شب کنوانسیون ملی دمکراتیک، ترامپ را برای «شکست نیروهای آمریکا در خارج از کشور، و احمق به نظر رسیدن در سفرهای دیپلماتیک» مورد انتقاد قرارداد. او گفت که ترامپ دست‌وپا چلفتی است و دیدارهای دیپلماتیک را به «پشت‌صحنه‌های خنده‌دار» تبدیل می‌کند.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ تصمیم خود مبنی بر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را اعلام کرد. او آن را توافقی «وحشتناک و یک‌جانبه» خواند که نباید انجام می‌گرفت.

بیشتر از جهان