یک عمر نگرانی ریکی مارتین از پدر نشدن به خاطر هم‌جنسگرا بودنش

این خواننده و همسرش «جوان یوسف» دارای چهار فرزند هستند

ریکی مارتین در کنار همسر و دو تا از فرزندانش - TOMMASO BODDI / AFP

ریکی مارتین در این باره که گرایش جنسی‌اش چگونه بر خواسته‌ و تلاشش برای پدر شدن تأثیر گذاشته بود، لب به سخن گشوده است.

این خواننده در مصاحبه‌ای تازه با مجله«اوت»(Out) به بازتاب رویای چندین ساله‌اش برای پدر شدن پرداخت، و نیز به ترس‌هایش از این که مبادا به عنوان یک مرد همجنس‌گرا نتواند پدر شود.

او اظهار داشت: «من سال‌های زیادی در رویای پدر شدن بودم و بارها و بارها اندوهگین می‌شدم و با خودم می‌گفتم که همجنس‌گرا هستم، یک همجنس‌گرای محتاط، (دگرباشانی که هویت جنسی‌شان را پنهان نگه می‌دارند)، و نمی‌توانم پدر شوم.»

ریکی مارتین سرانجام در سال۲۰۰۸ پدر شد و دوقلوها «متئو و«ولنتینو» را که از طریق  رحم اجاره‌ای (مادر جایگزین) به دنیا آمدند، در آغوش کشید.

ریکی مارتین ۴۸ ساله در آن زمان به مجله «پیپل» گفت، اطمینان دارد که حتی به عنوان یک پدر تنها، می‌تواند دوران کودکی فوق‌العاده‌ای به آن کودکان ببخشد.

او در آن وقت گفت: «قصد مقایسه ندارم. چیزی جز این که یک پدر تنها هستم، نمی‌دانم. در اطراف من زنان فوق العاده‌ای هستند که واقعا به من و فرزندانم اهمیت می‌دهند و همیشه از آنها حمایت خواهند کرد. زمانی که فرزندانم با پرسشی مواجه شوند، پاسخ درست و صادقانه در اختیارشان قرار می‌گیرد.»

«احساس تنهایی نخواهند کرد. زیرا دستکم هزاران کودک، اگر نگوییم میلیون‌ها، توسط والدین تنها پرورش می‌یابند. و من باید بر نکات مثبت و روشن متمرکز باشم نه بر موارد منفی و تیره.»

این خواننده و همسرش «جوان یوسف» که در سال ۲۰۱۷ با یکدیگر ازدواج کردند، اخیرا دو فرزند دیگر (یک دختر یک ماهه به نام «لوسیا» و یک پسر نه ماهه به نام «رن») را هم به خانواده‌شان افزوده‌اند که آن ها هم از طریق رحم اجاره‌ای متولد شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گفته‌های ریکی مارتین، او تصمیم گرفت از طریق رحم اجاره‌ای به رویای پدر شدنش جامه عمل بپوشاند چراکه این کار برای مردان همجنسگرا، دست یافتنی‌تر از پذیرش فرزندخوانده است.

او به مجله اوت گفت:«البته که پذیرش فرزندخوانده هم یک گزینه بسیار زیباست، اما متأسفانه پذیرش فرزند خوانده برای مردان همجنسگرا در برخی از کشورها بسیار دشوار است.»

زوج‌های همجنسگرا در ایالات متحده تا سال ۲۰۱۶ در هر۵۰ ایالت قادر به پذیرش فرزند خوانده نبودند. در آن سال یک قاضی فدرال حکم داد که ممنوعیت میسیسیپی «خلاف قانون اساسی» است.

مارتین در این باره که آیا برنامه‌ای برای داشتن فرزندان بیشتر دارد، گفت:«لحظاتی هست که دلم ۱۰ فرزند بیشتر می‌خواهد، اما آن صبح‌هایی هم که همه با هم گریه می‌کنند به خودم می گویم، خب، شاید شش تا برای ما بس باشد.»

البته طبق گفته‌های این برنده جایزه گرمی، او دلش می‌خواهد در آینده نوه‌های زیادی داشته باشد و هر یکشنبه همه خانواده دور هم جمع شوند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی