آگهی استخدام؛ «مدیر توسعه دهکده» برای پایگاه هوایی مریخ

به گفته ایلان ماسک قرار است این یک کار بسیار مفرح باشد

تمرین‌ آزمایشی تیم اسپیس‌اکس، ژوئن ۲۰۲۰-Bill STAFFORD / NASA / AFP

اسپیس‌اکس یک ردیف شغلی تحت عنوان «مدیر توسعه دهکده» را برای نظارت بر توسعه یک پایگاه هوایی لوکس را در تگزاس ارائه داده که از آن جا افراد برای سفر به مریخ استفاده خواهند کرد.  

سفینه استارشیپ متعلق به این شرکت، در خدمت این تاسیسات خواهد بود که پیشتر در اوایل ماه جاری، پرواز آزمایشی را با موفقیت انجام داد.  

این پرواز کوتاه ۱۵۰ متری نمونه استارشیپ اس‌ان۵، قابلیت‌های پرتاب و فرود خود را به نمایش گذاشت، با این پیش‌بینی که نمونه‌های آینده خواهند توانست تا ۱۵۰ نفر را در منظومه شمسی به گردش ببرد.  

این ردیف شغلی می‌گوید: «اسپیس‌اکس به توسعه فناوری انقلابی فضایی متعهد است، با این هدف غایی که افراد را به زندگی در دیگر سیارات قادر سازد. 

دهکده بوکا چیکا تازه‌ترین محل پرتاب ماست که به استارشیپ، نسل بعدی موشک پرتابی ما، اختصاص دارد. اسپیس‌اکس متعهد است تا این شهر را در یک پایگاه فضایی قرن ۲۱ توسعه دهد.» 

مسؤولیت‌های این سمت شغلی از جمله شامل اداره طراحی، معماری و احداث پروژه است. همچنین نظارت بر عملیات توسعه شهر «از ایده تا تکمیل» از جمله مسؤولیت‌های آن است.  

متقاضی همچنین باید «تجربه کار برای پروژه‌های توسعه نشان‌های تجاری لوکس را در سابقه خود داشته باشد.»  

به دنبال اعلان این سمت شغلی، ایلان ماسک، مدیر اجرای اسپیس‌اکس در توییتی نوشت:  «هدف این است که این کار بسیار مفرح باشد!» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک همواره از علاقه خود برای سفر به مریخ صحبت کرده و حتی ادعا کرده که می‌خواهد در آن جا بمیرد.  

این میلیاردر ۴۹ساله در ماه ژوئن گفت که ساختن سفینه استارشیپ «اولویت اصلی» اسپیس‌اکس است، و از این ابراز نگرانی کرده که انسان‌ها نتوانند در دوره حیات او به مریخ بروند.  

او در ماه مارس، در کنفرانس ماهواره۲۰۲۰ گفت: «آن چه که مرا در حال حاضر نگران می‌کند این است که اگر ما نرخ نوآوری را به شکل چشمگیری بهبود ندهیم، شانسی برای این که پایگاهی را در ماه یا شهری در مریخ احداث کنیم نداریم.»  

او گفت: «این بزرگ‌ترین نگرانی من است. ما باید هزینه نوآوری خود را بهبود بخشیم، و اگر بر اساس الگوی سابق پیش برویم، من قطعا قبل از رسیدن به مریخ عمرم به پایان می‌رسد.»  

به گفته ماسک، ماموریت‌های اولیه سفینه استارشیپ ممکن است در سال ۲۰۲۴ آغاز شود، هرچند هیچ تاریخ دقیقی برای سفر مریخ تعیین نشده است.  

راکت عظیم اول برای انتقال افراد به ماه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، هرچند انتقال مسافران میان نقاط مختلف کره زمین با سرعت مافوق صوت نیز یک امکان است.

© The Independent

بیشتر از زندگی