باید‌ها و نبایدهای «رابطه جنسی» در دوران کرونا

در طول رابطه جنسی افراد باید ماسک بپوشند و از بوسیدن هم خودداری کنند

دستورالعمل‌هایی را درباره نحوه برقراری رابطه جنسی امن و  کنترل خطر کووید-۱۹ منتشر شده است- Miguel MEDINA / AFP

یک سازمان خیریه بهداشت جنسی می‌گوید پوشیدن ماسک و پرهیز از بوسیدن در حین رابطه جنسی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ضروری است. 

بر اساس تحقیقات، با توجه به مقررات فاصله‌گذاری در اجتماعات که در ماه مارس اعمال شد، شمار افرادی که به دنبال شریک جنسی جدید بوده‌اند، کاهش یافته است. 

خیریه «ترنس هایجینز تراست» (تی اچ تی THT) که یک مرکز خیریه بهداشت جنسی و اچ آی وی (ایدز) به رهبری بریتانیا است، دریافته که ۸۴ درصد مردم به دلیل محدودیت‌ها از برقراری رابطه جنسی خارج از خانواده نزدیک‌شان خودداری کرده‌اند. 

تی اچ تی اظهار داشت، البته بعد از چندین ماه قرنطینه و تسهیل شدن بخش‌هایی از آن دیگر منطقی نیست که از مردم بخواهیم که از رابطه جنسی کاملا خودداری کنند. 

این خیریه در حال حاضر دستورالعمل‌هایی را درباره نحوه برقراری رابطه جنسی امن و  کنترل خطر کووید-۱۹ منتشر کرده است. 

این خیریه در این دستورالعمل توصیه می‌کند که بهترین شریک جنسی‌تان در دوران همه‌گیری خودتان هستید و یا کسی که با شما زندگی می‌کند. خودارضایی، استفاده از اسباب ‌بازی‌های جنسی (سکس توی) و یا مشارکت در سکس تلفنی یا آنلاین به عنوان سریع‌ترین گزینه‌ها پیشنهاد می‌شوند چرا که این موارد می‌تواند در فاصله از سایر افراد انجام شود. 

تی اچ تی توصیه می‌کند اگر با فردی خارج از خانه رابطه جنسی دارید داشتن یک شریک جنسی ثابت و یا محدود کردن تعداد شرکای جنسی به همراه انجام سایر موارد پیشگیری ضروری است. 

شرکای جنسی احتمالی هم باید درباره موضوع کووید-۱۹ گفت‌وگو کنند و از آن‌ها بپرسید آیا کسی در خانواده‌شان نشانه‌های بیماری را داشته است و یا نتیجه آزمایشش مثبت بوده یا خیر. 

این خیریه همچنین پیشنهاد می‌دهد که اگر حالتان خوب نیست از سکس اجتناب کنید و یا اگر در خود نشانه‌های بیماری را مشاهده کردید در قرنطینه بمانید. 

به شرکای جنسی توصیه می‌شود برای کاهش خطر ابتلا به بیماری، دست خود را به مدت ۲۰ ثانیه قبل و بعد از سکس شست‌وشو دهند، در حین مقاربت از پوشش صورت استفاده کرده و از بوسیدن اجتناب کنند. 

 این خیریه همچنین توصیه می‌کند که افراد در رابطه با سکس موقعیت‌هایی را انتخاب می‌کنند که چهره به چهره هم قرار نگیرند. 

دکتر کایکل بردی مدیر پزشکی تی اچ تی گفت: «رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی است و منطقی نیست که از مردم بخواهیم تا زمان نامحدودی از سکس خودداری کنند. 

به همین دلیل با این که این همه‌گیری ادامه دارد، ما باید راه‌هایی را برای متعادل کردن نیاز خود به سکس و رابطه در کنار خطر انتشار کووید-۱۹ پیدا کنیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر بردی افزود اجتناب از رابطه جنسی «بهترین راه برای محافظت از شما در برابر  ویروس کرونا است». 

این خیریه همچنین غیراز همه‌گیری کرونا  بر بهداشت جنسی تأکید کرده و توصیه می‌کند  قبل از شروع مجدد رابطه جنسی آزمایش اس تی آی (STI)  را انجام بدهیم. 

تی اچ تی پیشتر گفته بود که مقررت قرنطینه به کاهش میزان انتقال ایدز (اچ آی وی) کمک کرده است و «موقعیتی عالی» به وجود آورده تا «زنجیره انتقال این عفونت پاره شود». 

از جایی که ابتلای احتمالی به بیماری اچ آی وی یک ماه بعد از آزمایش آن مشخص می‌شود، افرادی که از قبل قرنطینه سکس نداشته‌اند می‌توانند نتیجه آزمایش مطمئن و درستی را به دست آورند. 

«ایان گرین» مدیر عامل ترنس هیجین تراست گفت: «تخمین زده می‌شود که حدود ۷۵۰۰ نفر بدون آن که بیماری اچ آی وی آن‌ها تشخیص داده شود در بریتانیا زندگی می‌کنند، این امر برای سلامت آن‌ها بسیار بد و به این معنی است که شاید آن‌ها ناخواسته این بیماری را انتقال دهند. 

اگر افراد بتوانند از زمان‌شان در قرنطینه استفاده کنند و برای فهمیدن وضعیت اچ آی وی خود آزمایش بدهند، می‌توانیم مطمئن باشیم که در دل این فاجعه و بحران کووید کار واقعا خوبی انجام شده است.» 

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر راجع به آزمایش اچ آی وی در خانه، ازتارنمای ۵۶ Dean Street’s Test Now, Stop HIV دیدن کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی